عصر خدماتضرورت اجرای طرح "شهاب" برای شناسایی استعدادهای برتر/اصلاح روش‌های تشخیص دانش‌آموزان با استعداد | عصر خدمات

در کمیسیون نخبگان شورای انقلاب فرهنگی تاکید شد

ضرورت اجرای طرح “شهاب” برای شناسایی استعدادهای برتر/اصلاح روش‌های تشخیص دانش‌آموزان با استعداد

در نود و سومین جلسه کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اجرای طرح شناسایی و هدایت تحصیلی استعدادهای برتر (شهاب) به منظور شناسایی استعدادهای برتر تاکید شد.

به گزارش عصر خدمات، در این جلسه که به ارائه آمار مدارس تحت پوشش سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان «سمپاد» اختصاص داشت، گزارش تدوین شده، توسط معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز ملی و پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به این موضوع که در سال ۱۳۹۷ مجموعا تعداد ۶۷۸ مدرسه سمپاد در سراسر کشور وجود دارد، این مطلب نیز عنوان شد که از این تعداد ۳۱۳ مدرسه “متوسطه اول” و ۳۶۵ مدرسه “متوسطه دوم” هستند و این در حالیست که تعداد این مدارس در سال ۱۳۹۲، ۶۵۹ و در سال ۱۳۹۶، ۶۹۶ بوده است.

بر اساس اعلام مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از ارائه این گزارش اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن شامل “تعریف دقیق و جامع از مفاهیم و شاخص‌های مرتبط با مدارس سمپاد”، “اصلاح روش‌های تشخیص دانش‌آموزان دارای استعداد برتر”، “تمرکز بر مفاهیم تقویت کننده مسائل هویتی در میان دانش‌آموزان”، “لزوم شفافیت در سیاست‌های مدنظر جهت شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان”، “ایجاد هماهنگی فرادستگاهی میان نهادهای متولی و سیاست‌گذار”، “خطر کاهش متقاضیان تحصیل در رشته‌های علوم پایه”، “تهیه آمار از فارغ‌التحصیلان سمپاد و آینده تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان سمپاد” و “تأکید برای اجرای طرح شناسایی و هدایت تحصیلی استعدادهای برتر (شهاب) به منظور شناسایی استعدادهای برتر” است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خودروکارعصر تشکلصنعت کار