اخبارتاپخودرو

الهی شکیب، مدرس خیابانی یا زین الدین داداشی/ کدام گزینه به کیلومتر ۱۴ می رسد؟

به گزارش خبرنگار عصر خدمات،  در میان گزینه های مطرح اسامی نام آشنایی به چشم می خورد، به رسم سن و سال و سابقه هم که نگاه کنیم نام الهی شکیب چند هفته هست که میان اهالی فن و رسانه می چرخد.

شکیب صبور صنعت خودرو

الهی شکیب انصافا با سابقه طولانی در صنعت خودرو یکی از گزینه های بالقوه هست که می‌تواند تجربیات ارزنده خود در مدیرعاملی گروه بهمن، عضو هیئت مدیره ایران خودرو، مدیرعاملی هلدینگ مهر اقتصاد و … را در بزرگترین خودروسازی کشور به کار بگیرد و این خودروساز را دوباره بلند کند.

الهی شکیب تحصیل کرده‌ مهندسی مکانیک از دانشگاه پلی تکنیک است. وی که حدود ۱۷ سال سابقه فعالیت مستقیم در صنعت خودرو دارد در جایگاه ریاست هیئت مدیره شرکت هایی مانند تراکتور سازی ایران، شرکت تاید واتر ، توسعه معادن روی و شرکت های بین المللی، همچنین عضو هیئت مدیره ایران خودرو و مدیرعاملی گروه بهمن حضور داشته است.

شکیب در‌ این سالها نشان داده گرچه عجله ای برای نشستن روی صندلی ایران خودرو ندارد اما امروز نامش بیشتر از هر زمان دیگری برای این پست محتمل شده است.

خیابانی دوباره خودرویی می‌شود؟

از سوی دیگر نام مدرس خیابانی( برادر وزیر اسبق صمت و استاندار فعلی سیستان و بلوچستان) به چشم می خورد. فردی که اکنون مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی است و سالین زیادی درحوزه های مختلف صنعتی و معدنی فعالیت کرده و تجربیات خوبی به خصوص در حوزه تجارت و صادرات دارد و از این طریق می تواند برای تحقق برنامه های صادراتی وزارت صمت هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

عضو هیات‌مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت هلدینگ سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان، رئیس هیئت مدیره گروه تراکتور سازی ایران و … از سوابق کاری مدرس خیابانی به شمار می روند.

زمزمه دوباره زین الدین داداشی

اما نام دیگری که البته به صورت سینوسی چند بار برای مدیرعاملی ایران خودرو و سایپا مطرح و دوباره مسکوت ماند، زین الدین داداشی است که سابقه فعالیت در‌بخش های مختلف صنعتی و معدنی در دوره وزارت محرابیان را در کارنامه خود دارد.

داداشی سالها در‌کنار افشین روغنی( معاون امور اقتصادی و صنایع وزارت صنایع و معادن سابق و مدیر کل فعلی حوزه وزارتی وزیر نیرو) دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بود.

از دیگر سوابق داداشی می توان به مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شهاب خودرو، دبیر ستاد امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی وزارت صمت و مجری طرح خودروهای فرسوده اشاره کرد.

هر کدام از این گزینه ها به دلیل سابقه فعالیت و ارتباطاتی که دارند می‌توانند جزو اصلی ترین گزینه ها باشند و در‌ شرایط فعلی صنعت خودرو تغییری همراه با تحول بوجود آوردند اما باید دید که سرانجام کدام گزینه رهسپار کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص می شود و رپوش آبی رنگ را بر تن می‌کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا