
نشست خبری هم افزایی بن مایه آفرود ملی با حضور توکلی معاونت وزارت صمت و مدیران خودروسازی مکث موتور، آمیکو،ایلیا موتور و زامیاد در نمایشگاه تحول صنعت خودرو برگزارشد.
به گزارش خبرنگارعصرخدمات، در شروع این نشست بابک وطن خواه مدیر عامل خودرو سازی مکث موتور درباره هدف اصلی این همکاری گفت: ما قصد داریم به بیشترین عمق داخلی سازی و خودکفایی خودرو های چهار چرخ مستقل و شاسی مستقل درداخل کشور برسیم. این هم افزایی درکشورایجاد شده است تا برای ایجاد خدمات پس از فروش و تولید قطعات با میزان داخلی سازی بیشتر بر روی یک شاسی مشترک این محصول را با کیفیت و تیراژ بالاتر تولید کنیم.
سیامک خسروی مدیر عامل خودروسازی زامیاد با اشاره به ظرفیت بازار داخل کشور و اقبال به خودرو های آفرود تصریح کرد: هر چهار نشان خودرو ساز با تامین سرمایه و هدف تولید محصولی مشترک با شاسی یکسان را به بازار کشور عرضه خواهند کرد. برنامه تولید گروه خودروسازی زامیاد برای سال جاری تیراژ ۵۰۰ دستگاه خودرو است که با برنامه ریزی های به عمل آمده قصد به سرانجام رساندن آن داریم.
شهرام فداکار مدیرعامل آمیکو، درباره موضوع ساخت محصول مشترک بیان کرد: ما در این همکاری قصد به رسیدن یک دیدگاه مشترک استفاده از تمامی نقاط قوت و یکسان سازی محصول اقتصادی آفرودی بوده است. نکته مهم این دستاورد سر شکن شدن قیمت تمام شده محصول است.
مدیرعامل آمیکو افزود: ما از بقیه برند ها در این هم افزایی زودتر شروع به تولید پیکاپ با نرخ داخلی سازی کرده ایم و بعد از گفتگو با گروه مکث موتورمتوجه شدیم که می توانیم با یکسان کردن و تولید شاسی یکسان محصول مشترک را تولید کنیم که از مشخصات گوناگونی را برخوردار است.
مهرداد امینی مدیر عامل ایلیا موتور تاکید کرد: این هم افزایی میان شرکت ها باعث میشود تا ما بتوانیم این محصول را به عنوان یکی از محصولات صادراتی تولید شده درکشور به بازار های خارجی عرضه کنیم و به دلیل پایین بودن قمیت تمام شده استقبال خوبی از این محصول خواهد شد. تمامی این شرکت ها در هم افزایی تیراژ ۱۰۰۰۰۰ در طی پنج سال با عمق داخلی سازی ۸۰ درصد در برنامه کاری خود دارند.
فداکارمدیر عامل آمیکو گفت: ما در نخست بررسی کردیم که چه میزان هر چهار نشان در شاسی خودرو ها با یکدیگر اختلاف داریم، سپس اقلامی را مد نظر ما بود که با یکدیگر متفاوت بودند که آنها را مشترک سازی کنیم.
امینی مدیر عامل ایلیا موتور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محصول شما با توجه به این نکته که پیکاپ نبوده و خودرو سواری شاسی بلند است چطور میتوانید از یک شاسی مستقل بهرمند شود؟
گفت: درباره تفاوت محصول ما با سایر برند های شرکت کننده در این هم افزایی به دلیل شباهت ها در محصولات و همینطور پلت فرم یکسان و استفاده آن در شرکت های مادر وجود دارد و همچنین با یکسان بودن پلت فرم خودرو ها و مهندسی دربحث مونتاژ ما هم میتوانیم ازاین شاسی استفاده کنیم.
وب در خصوص بازارفروش این محصول مشترک گفت: این خودرو میتواند مورد استقبال سازمان ها و ارگان ها قرار گیرد.
انتهای پیام/