اخباربازار سرمایهتاپ

ادامه افت شاخص بورس/ رشد حداکثری سهام خودروسازان

شاخص کل بورس  طی هفته اخیر با کاهش ۰.۴۴ درصدی به یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید.

به گزارش خبرنگار عصر خدمات،در این هفته شاخص کل هم وزن با کاهشی معادل ۱.۳۹ درصد کار خود را به اتمام رساند. شاخص کل فرابورس نیز بدون تغییر این هفته را سپری کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار ۸۶۲ واحد باقی ماند.

ارزش معاملات خرد در روز شنبه برابر بود با ۲ هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان، یکشنبه دو هزار و ۶۷۹ میلیارد تومان، دوشنبه یک هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان، سه‌شنبه یک هزار و ۹۰۲ میلیارد تومان و چهارشنبه ۲ هزار و ۸۶ میلیارد تومان که در مجموع در این هفته ۱۰ هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد را داشته‌ایم.

بیشترین رشد این هفته را صنعت فلزات اساسی با ۱.۶۹ درصد افزایش داشت. پس از آن نیز صنعت سایر معادن با رشد ۱.۶۱ درصد در جایگاه بعدی قرار گرفت. بیشترین کاهش نیز مربوط به صنعت حمل‌ونقل با ۵.۹۱ درصد افت و بعد از آن صنعت منسوجات با کاهش ۴.۵۷ درصد بود.

بازار را در شرایطی سپری می‌کنیم که هر روز شاهد خروج پول افراد حقیقی هستیم. این خروج مداوم نشان می‌دهد اعتماد به قدری آسیب دیده که میل و رغبتی به حضور در بازار وجود ندارد. در هفته‌ای که گذشت حتی کاهش نرخ بهره بین بانکی نتوانست جلوی خروج نقدینگی را بگیرد، اما در پایان هفته خبر عرضه دو خودرو از گروه بهمن و همچنین خودرو‌های شاهین و هایما از گروه خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو در بورس کالا نشان داد بازار توجه زیادی به این گروه دارد که تا حدودی توانست جلوی ریزش شاخص بورس را بگیرد و سهام شرکت‌های خودروسازی را توانست تا حداکثر قیمت رشد دهد.

همچنین افزایش قیمت ارز نیما و بهبود معاملات کامودیتی‌ها سایر گروه‌های مرتبط را در پایان هفته سبز رنگ کرد. باید گفت بازار به لحاظ ارزندگی در شراطی قرار دارد که می‌تواند نقطه مقابل مرداد ۹۹ باشد، چرا که ریسک ریزش قیمت‌های جهانی و نرخ بهره کاهش یافته، اما نوع حمایت‌هایی که از بازار می‌شود نتوانسته اعتماد را به آن بازگرداند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا