اخبارتاپخودروویژه ها

از افزایش تولید تا تامین سوخت/ وزارت صمت بر تولید خودروهای برقی متمرکز شود

به گزارش عصر خدمات، وزارت صنعت، معدن و تجارت در اهداف خود برای ۴  سال پیش رو، افزایش تولید خودرو را برنامه ریزی کرده تا با افزایش توان خودروسازان در سال ۱۴۰۴، به تولید ۳ میلیون دستگاه دست پیدا کرده و از این میزان ۱  میلیون دستگاه را راهی بازارهای صادراتی کند.

هرچند افزایش تولید در صنعت خودرو توان این صنعت در حوزه تکنولوژی را هم ارفزایش خواهد داد اما موضوع سوخت مصرف و تامین نیاز خودروهای تولیدی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

سعید ساویز کارشناس انرژی درباره تامین سوخت  گفت: متاسفانه در سال های گذشته شاهد تولید خودروهای بی کیفیتی بودیم که با قیمت بالا به مردم فروخته شد و درواقع تنها توجیه اقتصادی آن بود که قیمت سوخت آنقدر پایین باشد که بهره وری این خودروها افزایش پیدا کند. در حالی که امروز صنعت خودرو باید با استفاده از پلتفرم های جدید به سراغ طراحی خودروهایی برود که میزان مصرف سوخت در آنها کم باشد.

وی ادامه داد: امروز که وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال افزایش تولید خودرو است باید تولید مطابق با استانداردهای جهانی را در دستور کار قرار دهد. این موضوع بر میزان توان رقابتی در بازارهای جهانی نیز اثر گذار خواهد بود.

ساویز همچنین افزود: در این صورت با توجه به جدی شدن مشکلات کشور در پی افت تولید میادین نفت و گاز در آینده برای تامین بنزین این خودروها می تواند بحران جدیدی ایجاد کند.

این کارشناس انرژی اضافه کرد: باتوجه به بحث کاهش آلودگی هوا و ارتقای صنعت خودرو ضرورت دارد وزارت صمت بخشی از برنامه تولید خودرویی خود را بر تولید خودروهای برقی و هیبریدی متمرکز کند. امروز بزرگان صنعت خودروی جهان تولید خودروهای برقی را در دستور کار قرار داده و شاهد هستیم سال به سال بر تعداد آنها افزوده می شود.

ساویز تاکید کرد: حال با آزاد شدن واردات  خودروهای برقی و هیبریدی می توان کمی به آینده خوش بین بود اما این موضوع نیازمند سرمایه گذاری هرچه بیشتر است تا شاهد کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا باشیم.

کتایون ملکی

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا