اخبارخدمات نهاد های اجتماعی

اقدامات بنیاد برکت در حوزه توانمندسازی اقتصادی حمایت از ۱۲۵۰ بنگاه کوچک و متوسط با ایجاد ۲۳۰ هزار فرصت شغلی

عضو هیات مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) :گفت از ابتدای فعالیت بنیاد برکت تاکنون از ۱۲۵۰ طرح بنگاهی و کارگاهی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد ریال به منظور اشتغالزایی و توانمندسازی اقتصادی حمایت شده است.

به گزارش عصر خدمات،هادی جوهری عضو هیات مدیره و معاون مشارکت های اقتصادی بنیاد برکت در خصوص الگوهای اشتغالزایی توانمندسازی اقتصادی این بنیاد گفت: راه اندازی و حمایت از بنگاه ها و کارگاههای کوچک و متوسط با استفاده از الگوهای تسهیلات محور، مشارکت در سهام صورت می گیرد.
همچنین جوهری تصریح کرد: ۵۲ درصد طرح های اشتغالزایی اجرا شده در حوزه کشاورزی غذایی ،تبدیلی ۳۸ درصد طرح ها در بخش صنعتی ، ۱۰ درصد هم خدماتی بوده است.

جوهری گفت: از مجموع ۱۲۵۰ طرح بنگاهی و کارگاهی اجرا شده ۲۷۰ طرح با هدف ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و جوهری غیر مستقیم در سال ۱۴۰۱ به نتیجه رسیده و امسال نیز حمایت از ۳۰۰ طرح جدید در دستور کار قرار دارد.
وی تاکید کرد: ظرفیت کل سرمایه گذاری این ۱۲۵۰ طرح ۱۵ هزار میلیارد تومان است و اشتغالزایی ۲۳۰ هزار نفری با ایجاد ۴۲ هزار فرصت شغلی مستقیم و ۱۸۸ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم را به همراه دارد.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا