اخبارخودرو

امضا تفاهم نامه بین شرکت زامیاد و گروه مپنا

مدیرعامل گروه مپنا به همراه جمعی از مدیران این گروه صنعتی ضمن حضور در شرکت زامیاد و بازدید از خطوط تولید و محصولات جدید این شرکت در نشستی با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و مدیرعامل زامیاد شرایط افزایش تعامل و همکاری در حوزه تولید خودرو برقی را بررسی و تفاهم نامه همکاری فی ما بین زامیاد و گروه مپنا به امضا رسید.

به گزارش عصر خدمات ، در این مراسم محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرعامل و مدیران ارشد گروه مپنا در شرکت زامیاد گفت: مپنا شرکتی دانش بنیان و دانش محور است که عملکردش همواره مایه افتخار برای مردم و صنعت کشور است.

او با بیان گزارشی از وضعیت عملکردی گروه خودروسازی سایپا از زمان حضورش تا کنون، گفت: درابتدای حضورم در سایپا، تولید خودرو به هزار و پنجاه دستگاه در روز رسیده بود که خوشبختانه با تمهیداتی که انجام شد در حال حاضر تولید بین هزار و نهصد تا دو هزار صد دستگاه است.

تیموری افزود: بر همین اساس در شرکت سایپا تا پایان ماه جاری از تیراژ تولید سال گذشته که ۳۹۲ هزار دستگاه بوده عبور خواهیم کرد چراکه تاکنون ۳۶۰ هزار دستگاه خودرو تحویل شده و ۴۴ هزار دستگاه خودرو هم در پروسه تحویل است. همچنین در شرکت زامیاد نیز در ابتدا برنامه تولید امسال ۸ هزار دستگاه در نظر گرفته شده بود که با برنامه ریزی انجام شده برنامه تولید این شرکت به ۶۰ هزار دستگاه افزایش یافت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: در حوزه خودرو سواری با توجه به نبود زیرساخت مناسب در کشور تمرکز سایپا در حوزه هیبریدی است و البته با توسعه زیر ساخت در فاز بعدی به سمت تولید خودروهای الکتریکال حرکت می کنیم.

او افزود: در گروه خودروسازی سایپا برای اولین بار شرکت های خودروساز این گروه با حفظ مالکیت به دو دسته تجاری ساز و سواری ساز تقسیم بندی شده و مدیریت در حوزه خودروهای تجاری در شرکت زامیاد متمرکز شده است.

تیموری با اشاره به محصولات جدید شرکت زامیاد در حوزه مسافری و باری گفت: دو خودرو نیسان لانگ و ون تجاری ۱۴ نفره را به شهرداری تهران پیشنهاد کردیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت چرا که بهترین مکان برای استفاده از خودرو ون شهری در خطوط حمل ونقل عمومی است. در خصوص نیسان لانگ هم با توجه به اینکه ۸۰ درصد حمل و توزیع بار در سطح شهر توسط کامیونت ها صورت می گیرد، نیسان لانگ به راحتی می تواند جایگزین خودروهای کامیونت شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: برقی کردن این دو محصول، یک پروژه بلند مدت است و می تواند مورد نظر برای ایجاد همکاری مشترک بر اساس تفاهم نامه فی مابین دو مجموعه زامیاد و مپنا باشد.

در ادامه عباس علی آبادی، مدیرعامل شرکت مپنا گفت: برای دومین بار در گروه خودروسازی سایپا حضور دارم و با این گروه خودروساز در حال مذاکره هستیم تا اینکه بتوانیم در زمینه برقی سازی خودرو فعالیت مشترکی را آغاز کنیم.

او افزود: امروز با حضور مدیرعامل سایپا و سایر مدیران ارشد زامیاد، جلسه بسیار خوبی برگزار شد و تفاهم نامه ای برای آغاز همکاری مشترک بین دو طرف به امضا رسید و امیدوارم بتوانیم گام جدی در این زمینه برداریم.

موضوع این تفاهم نامه همکاری در زمینه برقی سازی خودروهای تجاری است که چند هدف در آن دنبال می شود.

مدیرعامل مپنا تصریح کرد: مذاکراتی در حوزه زیر ساخت با مدیران گروه سایپا داشتیم البته اقداماتی در گذشته در این زمینه انجام شده است. همچنین در زمینه تولید نمونه برقی محصولات خاصی صحبت شد و از همین امروز در این حوزه شروع به فعالیت خواهیم کرد و بسیار امیدوار هستم.

علی آبادی زامیاد را در حوزه تولید خودرو تجاری بسیار متفاوت دانست و گفت: با توجه به بازدیدی که از خطوط تولید و محصولات متنوع این شرکت داشتم ، تصورم از این شرکت بسیار متفاوت شد و محصولاتی که در حال تولید و عرضه هستند رو به پیشرفت است و امیدوارم دو مولفه اصلی کیفیت و قیمت را بتوانند توام با هم توسعه دهند به نحوی که باعث رضایت مردم شود البته حرکت این شرکت به این سمت است.

او با بیان اینکه مپنا در این حوزه نگاه به همکاری با شرکت های خودرو ساز جهت ایجاد فعالیت مناسب برای تولید خودرو برقی را دارد گفت: هدف اصلی مپنا در این بخش همکاری با شرکت های خودروساز جهت ایجاد بستر در زیر ساخت و فناوری است و تلاش می کند فناوری های جدیدی که در این حوزه در دنیا توسعه یافته را دنبال کند.

مدیرعامل مپنا با بیان اینکه زیرساخت خوب و تجارب ارزشمندی در مپنا وجود دارد و اقدامات گسترده ای در دست اجرا است که می توان در کنار خودروسازان بود، گفت: در حوزه ایجاد زیر ساخت و توسعه فعالیت های برقی سازی در بخش الکترونیک قدرت که تخصص مپنا است حضور فعال داریم و در زمینه های کنترل، ذخیره سازی انرژی و باطری نیز می توانیم به خودروسازان کمک کنیم.

در این مراسم سید محسن مرتضوی، مدیرعامل شرکت زامیاد نیز گزارشی از وضعیت تولید و توسعه محصول در این شرکت ارائه داد.

او امضا تفاهم نامه با مپنا را بسیار خوب دانست و گفت: بر اساس این تفاهم نامه می توانیم از تجربیات شرکت مپنا در زمینه انرژی های نو و ایجاد زیر ساخت ها استفاده کنیم و امیدواریم در حوزه خودروهای تجاری مسافری و باری پروژه های خوبی را به صورت مشترک آغاز کنیم.

مرتضوی تاکید کرد: این تفاهم نامه نقطه آغازی برای انجام کارهای بزرگ است و امیدواریم به زودی نتیجه همکاری مشترک زامیاد و مپنا را به مردم عزیز کشور عرضه کنیم.

گفتنی است در این مراسم تفاهم نامه همکاری مشترک در جهت مشارکت در زمینه تحقیق و توسعه به منظور تولید الکتریکال انواع خودروهای تجاری سبک و سنگین با رویکرد هم افزایی و به اشتراک گذاری تخصص، دانش و تجربه های کاری به امضا مدیران عامل دو شرکت زامیاد و مپنا رسید.

منبع: سایپا نیوز

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا