اخبارتاپصنعت و تجارت

ایران به رتبه هفتم مصرف بنزین در جهان رسید

سخنگوی صنف جایگاه‌داران کشور می‌گوید در ایام پایانی سال، رشد مصرف بنزین که در صد سال اخیر بی‌سابقه بود، موجب شد ایران در بین کشورهای جهان به رتبه هفتم از لحاظ مصرف روزانه بنزین برسد.

به گزارش عصر خدمات، رضا نواز ، با بیان اینکه افزایش سفرهای نوروزی و پرمصرف بودن خودروها در ایران دو عامل اصلی این رکورد محسوب می‌شود، اظهار کرد: علی رغم رشد بی سابقه مصرف بنزین، با تلاش همه فعالان توزیع سوخت، تا امروز توزیع بنزین پایدار بوده و برخی مشکلات هم در نهایت سرعت و تلاش مدیران کشوری و استانی و صبوری مالکان و پرسنل جایگاه ها حل شده است.

وی ادامه داد: هفته قبل پیش بینی بالاترین میزان مصرف را داشتیم که محقق شد و امیدواریم مردم تا حد توان در مصرف بنزین مدیریت داشته باشند و بتوانیم بدون مشکل، هفته جاری را هم پشت سر بگذاریم.

سخنگوی صنف جایگاهداران کشور تاکید کرد: بیش از ۴۰ هزار نفر مالک و پرسنل جایگاه‌های سوخت در لحظه تحویل سال مشغول فعالیت بوده اند که این مورد جای تشکر و قدردانی دارد.

به گفته نواز، با توجه به فعالیت شبانه روزی واحد پاسخگویی صنف جایگاههای سوخت در ایام نوروز، مردم و مالکان جایگاههای سوخت می توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد، شکایت و تشویق های خود را به شماره ۰۲۱۷۷۵۲۲۶۷۸ داخلی مربوطه اطلاع دهند و مطمئن باشند که رسیدگی میشود.

به گزارش ایسنا، مصرف بنزین کشور در روز جمعه (چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۲) ۱۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۰.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. میانگین مصرف بنزین کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر بوده، همچنین مصرف بنزین کشور در روز چهارم فرودین‌ماه در مقایسه با روز پیش از آن (سوم فروردین ۱۴۰۲) ۸.۵ درصد کاهش یافته است.

در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ و آخرین روز پارسال، بیش از ۱۴۴ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این عدد رکوردی بی‌سابقه در مصرف بنزین کل کشور به شمار می‌آید.

طی ۱۰ روز پایانی منتهی به سال ۱۴۰۱ به‌طور میانگین ۱۲۱.۸ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰) با ۱۰۶.۹ میلیون لیتر، ۱۳.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا