خودرومعرفی خودرو چینی

بررسی لاماری ایما ایکس

در سال ۱۴۰۰ بود که شرکت آرین پارس موتور از یک اتومبیل لوکس چینی به نام لاماری ایما رونمایی کرد. در همان روز رونمایی، ظاهر جذاب و متفاوت این خودرو نظرات را به خود جلب کرد

. همچنین مشخصات فنی نسبتا خوب این خودرو مورد دیگری بود که باعث شد توجه همگان به این اتومبیل جلب شود. بعد از ورود لاماری ایما به بازار شاهد فروش نسبتا خوب این خودرو و افزایش قیمت آن بودیم. تا جایی که شرکت آرین پارس موتور در سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفت تا یک نسخه جدید به نام ایکس که همان مدل فول آپشن این خودرو است را به بازار عرضه کند.

بررسی لاماری ایما ایکس

بررسی ظاهری لاماری ایما ایکس

لاماری ایما ایکس تنها یک فیس لیفت است و تغییر نسل در این خودرو نیست. با توجه به این موضوع می‌توان حدس زد که تغییرات در ظاهر این خودرو اصلا بنیادی نیست و فقط کمی تغییر در آن رخ داده است تا یک نسخه کامل‌تر از همان نسل روانه بازار شود. هرچند که تغییرات کم بوده اما در یک نگاه می‌توان متوجه شد که در نمای جلویی اتومبیل تغییراتی حاصل شده است. تغییر جلو پنجره و بزرگتر شدن آن باعث شده نمای جلویی نسبت به قبل تهاجمی‌تر شود. هرچند که لاماری ایما چهره‌ای خشن داشت اما با این تغییر طراحی خشونت در ظاهر آن بیشتر شد.

بررسی لاماری ایما ایکس

در نمای بغل هم کمی تغییرات داریم و می‌توانید یکی از آن‌ها را به وضوح مشاهده کنید. تغییرات رینگ خودرو باعث شده نمای این بخش تا حدود زیادی خشن‌تر از قبل شود. تغییر طراحی در این بخش با سایر تغییرات ایجاد شده همخوانی دارد و باعث بهبود نمای کلی اتومبیل شده است. دیگر تغییری که در نمای بغل می‌توانید آن را به خوبی مشاهده کنید یک زه مشکی رنگ زیر درب‌های اتومبیل است که نمایی اسپرت به خودرو داده است. بر روی این زه یک نوار کرومی رنگ قرار گرفته که باعث زیباتر شدن نمای لاماری ایما ایکس در نگاه بغل شده است.

بررسی لاماری ایما ایکس

در نمای عقب هم تغییرات زیاد نیست اما اغراق در خشونت آن بیشتر شده است. همین اغراق باعث جذایت بیشتر خودرو شده است و می‌توان آن را یک تغییر مثبت در نظر گرفت. در طراحی عقب لاماری ایما ایکس سپر به مراتب عضلانی‌تر شده و یک دفیوزر بزرگ به آن اضافه شده است. با اضافه شدن این دیفیوزر دیگر پلاک اتومبیل روی سپر قرار نمی‌گیرد و جای قرار گرفتن پلاک بر روی این دیفیوزر است. بخش زیر دیفیوزر هم رنگ بدنه در نظر گرفته شده است. در دو طرف بخش پایینی خودرو در نمای عقب اگزوزهای دوبل را می‌بینید که به اسپرت‌تر شدن نمای عقب کمک کرده است.

بررسی لاماری ایما ایکس

طراحی کابین لاماری ایما دارای یک طراحی مدرن و به روز است. از همین رو شرکت ارائه دهنده خودرو تغییرات زیادی را در آن ایجاد نکرده است. داشبورد که یکی از ارکان اصلی طراحی داخلی کابین است تغییری نداشته و همان شکل سابق را دارد. اما طراحی صندلی‌ها و چرم دوزی آن تغییر داشته و به اسپرت‌تر شدن نمای داخلی کابین کمک کرده است. طراحی روی کنسول بین دو صندلی راننده و شاگرد کمی تغییر داشته است. این تغییرات بیشتر در اطراف دنده اتومبیل دیده می‌شود. در مجموع فیس لیفت این خودرو باعث اسپرت‌تر شدن نمای داخلی خودرو شده است. همچنین این فیس لیفت یک تغییر مثبت بوده و می‌توان آن را در راستای بهبود نمای کلی اتومبیل دانست.

بررسی لاماری ایما ایکس

تغییرات ابعاد و اندازه لاماری ایما ایکس

در بخش ابعاد و اندازه لاماری ایما ایکس نسبت به لاماری ایما تغییراتی را نداشته است. زیرا فقط یک فیس لیفت روی آن صورت گرفته و طول و عرض آن دستخوش تغییر نشده است. این خودروی شاسی بلند برای ۵ سرنشین ظرفیت دارد. همچنین فضای داخلی کابین جادار بوده و باعث می‌شود که سرنشینان احساس راحتی کنند. ظرفیت صندوق عقب هم مناسب است که موجب می‌شود سرنشینان دغدغه‌ای از بابت قرار دادن بار نداشته باشند.

بررسی لاماری ایما ایکس

ابعاد این خودرو مانند خیلی از کراس اوورهای دیگر تو شهری طراحی شده تا هم برای سفرهای درون شهری مناسب باشد و هم برای سفرهای برون شهری؛ این ویژگی باعث شده تا لاماری ایما ایکس به عنوان یک شاسی بلند تو شهری محبوب در بین خریداران شناخته شود.

طول   

۴۵۶۵ میلی‌متر

عرض 

۱۸۶۰ میلی‌متر

ارتفاع 

۱۶۹۰ میلی‌متر

فاصله محورها 

۲۷۱۵ میلی‌متر

وزن خالص    

۱۵۵۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین  

۵ نفر

ظرفیت صندوق

۴۸۰ لیتر

حجم مخزن سوخت     

۵۵ لیتر

قطر رینگ     

۱۹ اینچ

بررسی لاماری ایما ایکس

بررسی تغییرات فنی لاماری ایما ایکس

آرین پارس موتور در نسخه ایکس لاماری ایما هیچ تغییری را در بخش فنی خودرو نداده است و از همان پیشرانه و گیربکس قبلی استفاده کرده است. همین موضوع باعث می‌شود یک دیدگاه ابتدایی در مورد پیشرانه لاماری ایما ایکس داشته باشیم. موتوری که می‌تواند نیروی لازم برای یک رانندگی لذت بخش را در اختیار راننده قرار دهد. رانندگی با یک کراس اوور تو شهری پر قدرت بسیار لذت بخش است. هرچند که شاید خیلی از افراد اعتقاد دارند اگر لاماری ایما نسخه دو دیفرانسیل داشت بهتر بود اما نباید فراموش کنیم که این اتومبیل یک خودروی اسپرت است که شاید استفاده از آن در جاده‌های ناهموار زیاد مناسب نباشد. اما لاماری ایما ایکس با همین تک دیفرانسیل هم توانایی‌های بالایی دارد.

نوع موتور     

بنزینی تزریق مستقیم

حجم موتور     

۱.۵ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور    

توربوشارژ

قدرت  

۱۹۵ اسب بخار

گشتاور

۲۸۵ نیوتن‌متر

گیربکس

۷ سرعت اتوماتیک دو کلاچ تر

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب  

۹.۵ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۶۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت

۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو ۵

فرمان

برقی

بررسی لاماری ایما ایکس

تغییرات آپشن و امکانات لاماری ایما ایکس نسبت به لاماری ایما

تا به اینجای کار به غیر از چند تغییر در بخش ظاهری تغییر دیگری دیده نمی‌شود. اما اصل تغییرات لاماری ایما ایکس نسبت به لاماری ایما در آپشن‌های آن‌ها است. آرین پارس موتور سعی کرده در نسخه ایکس خود یک محصول فول آپشن از ایما را روانه بازار کند تا بتواند نیازهای طرفداران این خودرو را به طور کامل پوشش دهد. هرچند که لاماری ایما در دسته خودروهای لوکس چینی قرار می‌گرفت اما با این آپشن‌های جدیدی که آرین پارس موتور بر روی آن قرار داده می‌توان لاماری ایما ایکس را در دسته خودروهای سطح یک چینی مونتاژ شده در بازار ایران قرار داد.

  • سیستم هشدار خروج از خط
  • سیستم هشدار برخورد از جلو
  • رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه
  • چراغ های LED جلو
  • صندلی های برقی جلو (راننده و سرنشین کناری)
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • سردکن و ماساژور صندلی راننده
  • صندوق عقب برقی
  • سنسور پارک جلو
  • کلاستر با قابلیت شخصی ‌سازی
  • نورپردازی داخلی کابین
  • گیربکس تیپ‌ ترونیک
  • امکان تنظیم صندلی سرنشین جلو از ردیف عقب

 

بررسی لاماری ایما ایکس

سخن آخر

خودروهای چینی زیادی در بازار ما وجود دارند که کیفیت ساخت و سایر موارد ممکن است که مورد پسند مشتریان نباشد. اما لاماری ایما جزء معدود خودروهای چینی بازار ما است که توانسته خود را در زمره خودروهای پر طرفدارا بازار حفظ کند. دلیل این امر بالا بودن سطح خودرو از نظر فنی و امکاناتی است. به این دو مورد طراحی زیبا و جسورانه را هم اضافه کنید تا دلایل بالا بودن توجه‌ها به این اتومبیل را درک کنید. سواری راحت و ایمن نسبت به سایر خودروهای مونتاژی حال حاضر بازار از دیگر مزیت‌هایی است که لاماری ایما ایکس در اختیار خریداران خود می‌گذارد. همچنین خرید و دسترسی به این خودرو نسبت به خیلی از خودروهای دیگر راحت‌تر است و شما می‌توانید هم در بازار و از نمایندگی‌ها بدون محدودیت این خودرو را خریدارای کنید.

 

نویسنده: نادر شاه نشین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا