اخباربازار سرمایهتاپ

تداوم رشد اندک‌ شاخص بورس/ سیگنال‌های مثبت وضعیت خارجی و سیاسی بر بازار سرمایه

طی هفته گذشته شاخص کل بورس با رشد ۰.۲۰ درصدی به پله یک میلیون و ۴۵۱ هزار واحد رسید.

به گزارش خبرنگار عصر خدمات، در این هفته کاری شاخص کل هم وزن با رشد ۲.۴۳ درصدی به ۳۹۹ هزار و ۷۶ واحد رسید و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۰.۵۵ درصدی در ارتفاع ۱۹ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

در این هفته ارزش معاملات روز شنبه ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان، یکشنبه ۳ هزار و ۱۱۱ میلیارد تومان، دوشنبه ۳ هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۳ هزار ۴۸۹ میلیارد تومان و چهارشنبه ۳ هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان بود که در مجموع در این هفته کاری که به اتمام رسید ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها ۱۶ هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان ثبت شد.

در این هفته صنعت خودرو با رشد ۹.۷۹ درصدی بیشترین رشد را بین صنایع بورسی تجربه کرد. بعد از آن صنعت ذغال سنگ با ۸.۵۲ درصد در جایگاه بعدی ایستاد و بیشترین ریزش هم برای صنعت محصولات چوبی با کاهش ۳.۱۶ درصد بود و بعد از آن نیز فرآورده‌های نفتی بود که ریزشی ۲.۴۴ درصدی را تجربه کرد.

گفتنی است ،سیگنال‌های مثبتی از سمت وضعیت خارجی و سیاسی بر روی بازار سایه انداخت و در کنار آن اخبار گروه خودرویی و عرضه خودرو در بورس کالا و حذف قیمت‌گذاری دستوری توجه بازار را به گروه‌های ریالی -خودرو، بانک و حمل‌ونقل– معطوف کرد.

علاوه بر این ابلاغ نحوه محاسبه نفت خام به شرکت‌های پالایشی صورت گرفت که تغییری با سال گذشته نداشت و تاثیر منفی بر روی تابلو معاملاتی ایجاد نکرد اما کاهش قیمت نفت و کاهش نرخ دلار موجب شد تا ترس را در گروه‌های متاثر از این موضوع از جمله گروه پالایشی شاهد باشیم. در ادامه کاهش نرخ سود بین بانکی را شاهد بودیم که تاثیر مثبت بر بازار سرمایه داشت و همین طور صحبت‌هایی از سمت وزیر اقتصاد مبنی بر کاهش سود بانکی نیز شنیده شد همه این‌ها از جمله موارد اثر گذار بر روند بازار در این هفته بودند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا