اخباراقتصاد کلانتاپ

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیازی به استعلام تسویه مالیاتی ندارد

رئیس سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به رئیس بانک مرکزی اعلام کرد: وام ازدواج مشمول تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌ مستقیم نیست و بانک‌ها از ارسال استعلام مالیاتی برای متقاضیان خودداری کنند.

به گزارش عصر خدمات ،در نامه داوود منظور به علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی آمده است: همان گونه که مستحضرید، بر اساس ماده (۱) ضوابط اجرایی تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم که توسط این سازمان و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین گردیده است، اشخاص حقوقی در هنگام اخذ تسهیلات از مبلغ پنج میلیارد ریال و بالاتر و اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) در هنگام اخذ تسهیلات از مبلغ دو میلیارد ریال و بالاتر مشمول حکم تبصره (۱) ماده (۱۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم و ضوابط اجرایی آن است.

در نامه تصریح شده است: به قرار اطلاعات واصله، با توجه به افزایش سقف تسهیلات ازدواج، این تسهیلات نیز مشمول سقف مذکور در ماده (۱) ضوابط اجرایی فوق‌الذکر شده است. با عنایت به اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج صرفاً به منظور تشویق به ازدواج و تهیه لوازم اولیه زندگی مشترک و بدون توجه به فعالیت شغلی زوجین پرداخت می‌شود، لذا تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج مشمول حکم تبصره یاد شده نیست.

منظور افزود: طبق این نامه، با عنایت به توضیحات فوق، خواهشمند است به منظور تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از مراجعات غیر ضرور دستور فرمائید از ارسال استعلام مالیاتی موصوف برای متقاضیان تسهیلات ازدواج، به این سازمان خودداری شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج مشمول حکم تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم نیست و بانک‌ها از ارسال استعلام مالیاتی برای متقاضیان وام به سازمان مالیاتی خودداری کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا