اخباربانک و بیمهتاپ

تسهیل پرداخت وام‌های خرد با مدل جدید اعتبارسنجی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: اولین خروجی‌های مدل جدید اعتبارسنجی که بر مبنای بانکداری هوشمند در دست اجراست تسهیل پرداخت تسهیلات خرد است.

به گزارش عصر خدمات،  مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: جمع بزرگی از کشور مشغول خدمت رسانی در بانکداری الکترونیکی هستند. در خصوص صنعتی صحبت می‌شود که حدود ۹۸ درصد خدمت خود را الکترونیکی کرده بانکداری الکترونیک جدا از بانک و ارز هوشمند نیست و از این رو خدمت مفید به مشتری ارائه می‌شود.

این مقام مسئول گفت: یکی از پروژه‌های که بشدت این روز‌ها جای آن خالی است و به امید خدا در سال ۱۴۰۲ اتفاق خواهد افتاد بحث اعتبارسنجی است در حوزه تسهیلات خرد شاهد روان شدن خواهیم بود همچنین نگرانی بانک‌ها از نکول رفع می‌شود.

او افزود: پوشش اعتبارسنجی در مدل جدید از ۳۰ درصد به ۱۰۰ درصد و دقت آن از ۶۰ درصد به حدود ۸۰ درصد می رسد در روش جدید عواملی همچون جرایم راهنمایی و رانندگی، بدهی بانکی و سه جلد محکومیت بانکی بررسی می‌شود. بحث دیگر در خصوص چک است چک به سمت عادی شدند می‌رفت که اکنون شاهد تغییراتی هستیم چک‌های برگشتی کاهش قابل ملاحظه داشته و از روزی ۱۰ زندانی به سه روز یک نفر رسیدیم.

او گفت: بحث دیگر در خصوص سامانه استعلام چک‌های در راه است که از مردم درخواست داریم از آن استفاده کنند. بزودی بحث اعتبار در چک را خواهیم داشت تا هر شخص یک حد اعتباری داشته باشد به عبارتی به دنبال تعیین اعتبار برای صادر کنندگان چک هستیم تا افراد طبق اعتباری که دارند بتوانند چک صادر کنند.

او گفت: اصلاح نظام کارمزدی مورد بعدی است که سه مرحله داشت که دو مرحله آن اجرای شده است اگر این رقم‌نمی خورد شاهد کاهش کیفیت سرویس‌ها می‌توانستیم باشیم.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا