اخبارخودرو

تشریح اقدامات توسعه ای گروه بهمن در نیمه سال ۱۴۰۱

گروه خودروسازی بهمن در خلال نمایشگاه خودرو مشهد در نشست خبری مدیران این خودروساز با خبرنگاران جهت اقدامات توسعه ای گروه بهمن در‌نیمه سال ۱۴۰۱ تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار عصر خدمات، در نخست بیوک علیمرادلو مدیر عامل گروه بهمن بیان کرد: خوشبختانه مردم در نمایشگاه خودرو مشهد استقبال خوبی‌ از محصولات گروه بهمن کردند. گروه خودروسازی بهمن علی رغم وجود تحریم ها افزایش تولید و تحقق اهداف توسعه ای را در پیش داشته است و خودروهایی همچون ریسپکت، دیگنیتی پرستیژ را در مهر‌ و آبان ماه سال جاری عرضه خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: در خصوص محصولات تجاری کشنده امپاور‌ در حال افزایش تیراژ تولید هستیم ، کامیونت های سبک فورس هم در نیمه دوم سال جاری  رشد و توسعه خواهد داشت.در برخی محصولات ما توانسته ایم به دو برابر رشد و در‌برخی به سه برابر توسعه محصولات برسیم.

علیمرادلو تصریح کرد: یکی از مهم ترین نکات توسعه ما در‌ زمینه رشد اشتغالزایی بوده است که از ۳۰۰۰ نفر به ۶۰۰۰ نفر نیرو فعال در گروه خودرو سازی بهمن رسیده ایم و رشد ۱۰ درصدی در جذب نیرو داشته ایم.

مدیرعامل گروه بهمن درباره محصولات جدید نظیر شروع تولید اتوبوس آسنا در پی همکاری آسنا با گروه بهمن گفت: این همکاری موجب احیا شدن این نشان شد. همچنین امسال در پروژه های پیش رو در‌تلاش هستیم در‌زمینه موتور سیکلت هم حرکت هایی اثر‌گذار در بازار این محصولات داشته باشیم.

خضری مدیر عامل بهمن دیزل در‌ادامه گفت: ما در نیمه دوم افزایش کیفیت و تیراژ را هدف گذاری کرده ایم که بتوانیم رشد ۲برابری نسبت به نیم سال اول در تولید محصولات را داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار‌ عصر خدمات در خصوص دستاورد های حضور خودرو سازان در‌نمایشگاه مسکو و تمایل گروه بهمن برای همکاری و یا ساخت پلت فرم با نشان های روسیه، گفت: ما در‌نمایشگاه حضور نداشته ایم، اما نشان از عدم تمایل ما برای همکاری در این بازار‌نخواهد بود.برنامه ریزی های گروه بهمن در‌حال بررسی پتانسیل های بازار‌ روسیه است و گروه بهمن قادر به فعالیت و عرضه پرقدرت محصول در بازار‌کشور‌ روسیه است.

خضری تاکید کرد : حضور صنعت خودرو سازی کشور، اقدامی بدون برنامه ریزی قبلی و زود بود. در نمایشگاه هایی این چنین باید واحد های اقتصادی زود تر حضور پیدا کرده و درباره همکاری و عقد قرارداد جلسات و مناظراتی را با بازار هدف داشته باشند.این اقدام در‌باره حضور خودروسازان کشور رخ نداده است.

وی در ادامه افزود: گروه بهمن فعلا هدفی برای فعالیت و تولید پلت فرم مشترک در‌این بازار‌ را نخواهد داشت.

در‌ادامه مجتبی نظری مدیر ارتباطات گروه بهمن و قطعه سازی کروز در خصوص سوال خبرنگار‌عصر خدمات درباره نیروی قطعه سازی کشور از سوی حضور قطعه سازی کروز گفت: همکاری در‌بازار‌ روسیه اقدام زود هنگام از سوی ما بود. تصمیم گیران بازار روسیه متوجه تحریم شدن نیستن و مشکلات و معظلات پیش آمده برایشان نیستند.

وی گفت: اکثر‌ شرکت های فعال در زمینه تامین قطعات صنعت خودرو سازی روسیه به مشکل خورده اند و این صنعت فلج شده است، گروه قطعه سازی کروز کاملا فراتر از توقع در‌نمایشگاه خودرو روسیه حضور پیدا کرد.

نظری افزود: صنایع روسیه با توجه به پیشرفت در صنایع دیگر در خصوص خودروسازی و قطعه سازی به قدرت تولید و داخلی سازی کشور نرسیده اند.در این بازار ترک ها هم علاقه به همکاری داشتن اما این تلاش ها کاملا با محدودیت به دلیل ترس از غرب در‌حال شکل گیری بود.

بیوک علیمرادلو در خصوص معضل تولید و شمارگذاری محصولات گفت: ما از دولت انتظار داریم از‌ما حمایت کند که تمامی تولید کنندگان خودرو های دیزلی و سنگین بتوانند به بهترین شکل محصولات خودرا در اختیار‌مردم قراردهند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا