اخبارخودرو

تفاوت فیدلیتی پرستیژ با پرایم

 بیستمین نمایشگاه خودرو شیراز در روز های پایانی بهار در حال برگزاری است. یکی از محصولات رونمایی شده در این نمایشگاه فیدلیتی پرستیژ است.

به گزارش عصر خدمات، بهمن موتور نسخه لوکس فیدلیتی را پس از عرضه نسخه پرایم آن که توانست در بازار سهم خوبی را از آن خود کند در این نمایشگاه رونمایی کرد.

فیدلتی پرستیژ بر مبنای پلتفرم فیدلیتی پرایم یا همان جتور X70طراحی شده. این خودرو دست خوش تغییراتی شده که آن را جذاب تر از نسخه پرایم کرده. یکی از تغییرات اصلی در بخش فنی دیده می شود. با اضافه شدن ۱۰۰ سی سی به حجم موتور فیدلیتی پرایم حالا یک فیدلیتی پرستیژ ۱.۶لیتری داریم .

موتور جدید یک چهار سیلندر خطی که به توربوشارژ و پاشش مستقیم سوخت (T-Gdi)مجهز شده موتور می تواند ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

 نیروی تولید شده را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۷سرعته دو کلاچه تر (DCT-Wet) به چرخ های جلو منتقل می شود.

فیدلیتی پرستیژ که لباس هایی شیک بر تن خود در نمای جلو و عقب و همچنین در زوایای کناری تغییراتی داشته که باعث تفاوت نسخه پرستیژ از پرایم است.

چراغ های جلو و سپر این کراس اور حس اسپرت را منتقل می کند، جلو پنجره جدید که با خطوط کر‌ومی افقی باعث عریض تر نشان دادن خودرو شده. 

باید اشاره کرد به دلیل نسبت فامیلی جتور با محصولات چری نمای جلوی این خودرو بی شباهت به تیگو ۸پرو و تیگو ۷پرو نیست. پسر عمو ها در آخرین برزو رسانی رنگ و لعابی جدید به خود گرفته اند.

در نمای کناری لچکی پنجره بخش بار و نوار پایینی درب خودرو تغییر یافته. رینگ های ۲۰ اینچی این خودرو هم با نسخه پرایم متفاوت شده.

فیدلیتی پرایم نمای عقبی ساده ای داشت اما در نسخه پرستیژ نمای عقبی اسپرت و جوان پسند شده، چراغ ها از مد جدید روز بهم پیوسته پیروی کرده. درب صندوق هم با خطی شکسته باعثه تفاوت بیشتر شده.

سپر عقبی فیدلیتی پرستیژ با دیفیوزر خاکستری رنگ و همچنین دارای دو خروجی اگزوز چهار تایی طراحی شده.

نمای داخلی فیدلیتی پرستیژ در به روز رسانی تغییر کرده و دارای یک فرمان دی کات و کلاستر دیجیتال شده که با صفحه نمایشگر مالتی مدیا خودرو یکپارچه شده است.

یکی دیگر از جذابیت های فیدلتی پرستیژ تعویض دنده از پشت فرمان است که تجربه رانندگی اسپرت را به راننده منتقل می دهد.

فیدلیتی پرستیژ با آپشن دارای گرمکن و سرد کن صندلی راننده و سرنشین جلو عرضه می شود، این دو صندلی به صورت برقی قابل تنظیم است. صندلی سرنشینان جلو دارای حافظه تنظیم هستند.

در داخل فیدلیتی پرستیژ نور پردازی نسبت به نسخه پرایم بهبود یافته است. از سایر آپشن های فیدلیتی پرستیژ می توان به سیستم ضد واژگونی، سیستم هشدار تصادف از جلو و عقب اشاره کرد. آپشن های دیگر فیدلتی پرستیژ با نسخه پرایم آن تغییرات زیادی نداشته.

فیدلیتی پرستیژ در دو نسخه ۵و ۷ نفر قابل سفارش است که در نمایشگاه شیراز گروه بهمن اعلام کرده این خودرو را در اوایل پاییز سال جاری عرضه خواهد شد. 

فیدلیتی پرستیژ در رنگ های قرمز، سفید، خاکستری، آبی و مشکی تولید خواهد شد.

نویسنده :علی غفاری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا