اخباربازار سرمایهتاپ

تقویت بازار سرمایه با برداشته شدن تحریم ها

یک کارشناس اقتصادی گفت:کاهش نرخ ارز ناشی از برداشته شدن تحریم ها بازار بورس را تقویت می کند و بخش قابل توجهی از شرکت های که در بازار بورس هستند صادرات محور بوده با رشد صادرات در کشور بازار ایران تقویت می‌شود.

هادی حق‌شناس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات در خصوص تاثیر به نتیجه رسیدن توافقات بر اقتصاد کشور بیان کرد:اولین تاثیر نتیجه برجام بازگشت فروش نفت ایران به روال عادی است که می‌تواند موجب آزاد شدن پولهای بلوکه شده کشور شود. از طرف دیگر نقل و انتقال پولی هم بهبود می یابد. این موضوع در سمت عرضه ارز در اقتصاد ایران اثر گذار بوده و انتظار افزایش قیمت ارز از ابتدای سالبه کاهشتب با خواهد شد.

وی افزود: چون نرخ تورم متاثر از افزایضش نرخ ارز قطعا در این شرایط اتظار افزایش نرخ تورم نخواهیم داشت و نرخ تورم به مروز زمان کاهش خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی مطرح کرد: تورم و نرخ ارز دو شاخصی هستند که در اقتصاد ایران بسیار اثر گذار هستند به همین دلیل انتظار می رود کالاهای وارداتی که با قیمت ۳۰ هزار تومان وارد می شد با کاهش قیمت دلار کاهشی خواهد شد.

حق‌شناس گفت: انتظار می رود صادرات ما به روال عادی بازگردد و صادرات ما سیر صعودی داشته باشد.اگر فروش نفت ایران به شرایط قبل از تحریم و ۲.۵ بشکه برسد و پول وارد اقتصاد ایران شودبخس عرضه اقتصاد ایران را تقویت می کند و در این شرایط شاخص های اقتصادی ایران بهبود می یابد.

وی تاکید کرد:کاهش نرخ ارز ناشی از برداشته شدن تحریم ها بازار بورس را تقویت می کند و بخش قابل توجهی از شرکت های که در بازار بورس هستند صادرات محور بوده با رشد صادرات در کشور بازار ایران تقویت می‌شود.

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد:با کاهش تورم و بازگشت صادرات کشور به روال عادی صنایع بورسی تقویت می شود و در نتیجه شاخص بورس رشد می کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا