اخبارخودرو

توضیحات کوشا خودرو درباره ممنوعیت واردات خودروهای کیا

با توجه به اینکه طی چند روز گذشته برای اولین بار خبر پیشنهاد ممنوعیت واردات خودروهای کره ای مطرح شده است. حال با افزایش این خبر، مدیران ارشد کوشا خودرو جزئیات ممنوعیت واردات خودروهای کره ای و کیا را توضیح دادند.

به گزارش عصر خدمات، کوشا خودرو اولین شرکتی است که در دوره جدید واردات خودرو، به سراغ عرضه محصولات کره ای از نشان کیا (KIA) رفت. برای همین یکی از منابع مهم در مورد روند واردات خودروهای کره ای، این شرکت خصوصی است که تا به امروز نمونه های مختلف محصولات جدید کیا را برای اخذ مجوزهای شماره گذاری به ایران آورده است.
به گفته این مدیران شرکت واردکننده تا به امروز بیش از دو هزار دستگاه از خودروهای سواری کیا ثبت سفارش شده اند و بر اساس قوانین عرضه خودروهای ثبت سفارش شده در کشور امکان پذیر است. همچنین برای واردات خودروهای ثبت سفارش شده، فرایند تامین ارز هم انجام گردیده و بزودی محموله اصلی خودروهای کیا به ایران خواهند رسید.
اما مدیران ارشد کوشا خودرو در مورد ممنوعیت واردات خودروهای کره ای اینگونه می گویند که هنوز به صورت رسمی به آن ها چنین مسئله ای اعلام نشده است؛ اما طی روزهای گذشته ثبت سفارش های جدید خودروهای کره ای کیا متوقف گردیده و درخواست های کوشا خودرو برای افزایش ثبت سفارش خودروهای کیا رد شده است.
به گفته مدیران کوشا خودرو که متولی واردات خودروهای سواری کیا هستند، بدیهی است که واردات و عرضه بیش از دو هزار ثبت سفارش انجام شده صورت خواهد گرفت و در روند کاری این موضوع مشکلی وجود ندارد. اما در مورد ادامه واردات خودروهای کره ای همچون کیا، شرایط نامشخص و غیر رسمی وجود دارد و با رد شدن ثبت سفارش های جدید خودروهای کره ای در روزهای گذشته، ممنوعیت واردات خودرو از این کشور استنباط می شود.
در حال حاضر کوشا خودرو برای واردات خودروهای سواری کیا همچون اسپورتیج، سراتو، سید، سلتون، سونت، پگاس، ریو، پیکانتو و K5 اقدام کرده است و با اعلام ممنوعیت واردات خودروهای کره ای، این شرکت واردکننده خصوصی می تواند به اندازه ثبت سفارش تایید شده این خودروها را به بازار ایران بیاورد و عرضه کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا