اخبارخودرو

تولید انبوه موتور جدید EFP محصولات ایران خودرو آغاز شد

طی مراسمی تولید انبوه موتور جدید EFP و پلتفرم جدید برقی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد.

به گزارش خبرنگار عصر خدمات ،در این مراسم مهدی رجبعلی مدیرعامل شرکت ایپکو( مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو) با اشاره به تلاش های انجام شده طی سال های گذشته در ایپکو گفت: راهبرد ایران خودرو در حوزه موتور طی سالهای گذشته به دو مسیر ارتقاع موتورهای موجود و طراحی موتورهایی با تکنولوژی روز بوده است.

وی افزود: موتور EFP موتوری است که می تواند استاندارد یورو۶ را پاس کند و از نظر مصرف سوخت هم تا حدود ١لیتر نسبت به موتورهای مشابه کاهش مصرف دارد.

رجبعلی تصریح مرد: گشتاور موتور جدید تا ٢۴٠نیوتن متر افزایش یافته است و تا ١٢٠ کیلووات قدرت دارد. ضمن این که گشتاور موتور در دورهای گسترده تری از موتور در دسترس است. از طرفی دور موتور تا ۶ هزار و دویست افزایش یافته است.

وی در پایان داد: توان شارژ موتور برقی شده است و به همین دلایل تاخیر در دورگرفتن موتور کاهش یافته است. حتی در قطعات متحرک بازنگری انجام شده است تا اصطحکاک کاهش یابد و دورگیری موتور تسریع شود.در آینده این موتور روی خودروهایی چون ریرا نصب خواهد شد.

همچنین محمدقاسمی مدیرعامل جتکو نیز در خصوص پلتفرم برق و الکترونیک بومی ایران خودرو طی این مراسم گفت: طراحی و تولید پلتفرم بومی با مالکیت معنوی گروه صنعتی ایران خودرو یک اتفاق بزرگ است و در حوزه تکنولوژی سعی شده بر مبنای فناوری های روز خودروسازان جهان استفاده شود.

وی ادامه داد: استانداردهای بسیار قوی برای اولین بار در حوزه ایمنی این پلتفرم استفاده شده است و دستاوردهای ما در سطح یک طراحی برق و الکترونیک خودروسازان بزرگ جهان است. از این رو در توسعه محصولات جدید این پلتفرم می تواند باعث تولید خودروهای مدرن شود.

وی تصریح کرد: در طراحی این پلتفرم سعی شده زنجیره تامین قطعات مورد توجه قرار گیرد و به همین دلیل در این بخش تامین کنندگان متعددی در داخل داریم که کار توسعه محصول و خدمات را ساده می کند. این در حالی است که تا ٢۵ درصد از ارزش یک خودرو در ایران خودرو مربوط به پلتفرم برق و الکترونیک است و با توسعه این بخش این ارزش تا ۴۵ درصد مطابق با معیارهای جهانی پیش خواهد رفت که امکان استفاده از تکنولوژی های جدید را فراهم می کند.

محمدقاسمی اضافه کرد: در آینده ایران خودرو با این روند پلتفرمی را در اختیار خواهد داشت که تنها با تغییر در نرم افزارها می تواند آپشن ها و امکانات بسیاری را به محصولات اضافه کند.

انتهای پیام /

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا