اخبارتاپخودرو

تیگارد X35 کراس اور جدید بازار ایران/ خط و نشان سانیار موتور برای رقیبان

محصول جدید بازار خودرو ایران از نشان تیگارد که خود زیر مجموعه نشان سانیار موتور پارسیان است، این محصول طی مراسمی در دفتر مرکزی این شرکت با حضور اصحاب رسانه شب گذشته رونمایی شد.

به گزارش عصرخدمات،در این مراسم، بهزاد چهارده چریک مدیرعامل  شرکت سانیار موتور پارسیان ، از فروش تیگارد X35 در تابستان امسال خبرداد و اضافه کرد: با توجه به قرارداد عقد شده میان سانیار موتور پارسیان و ساینو چین می توان گفت سانیار موتور دومین خودرو ساز داخلی است، که شریک پنجاه درصدی خارجی را در کنار خود دارد.

او ادامه داد: در پی این قرار داد، برنامه برای تولید و عرضه محصول از نشان های بایک و سئویست تدوین شده است که این محصولات در آینده با نشان تجاری تیگارد و همکاری شرکای چینی تولید می شوند. ضمن این که این محصولات در استان اصفهان و سایت تولیدی سانیار موتور به تولید خواهد رسید.

گفتنی است تیگارد X35 که یک کراس اور ساب کامپکت(Sub Compact)محسوب می شود، رقیبان سر سختی چون هایماS5، فونیکس X22 پرو و MVM X33S در نسخه صفر کیلومتر را در بازار کشور پیش رو دارد. این خودرو در بازار چین در بازه قیمتی ۴۹۰۰۰ یوآن تا ۹۵۹۰۰ با توجه به سطح امکانات قرار دارد که معادل با ۲۱۷ میلیون تومان برای مدل پایه و ۴۲۵ میلیون تومان برای نمونه فول آپشن است.

هر چند سانیار موتور اعلام قیمت نهایی این خودرو را به روزهای آینده موکول کرد، اما به نظر می رسد با توجه به تعرفه های واردات CKD به کشور و هزینه های افزایش یافته تولید در سال جاری، تیگارد X35 باید قیمتی در بازه ۶۴۰ تا ۶۸۰ میلیون تومان داشته باشد. زمان عرضه این محصول طبق اعلام شرکت سانیار موتور پارسیان در تابستان سال جاری خواهد بود.

مشخصات تیگارد X35
از جمله امکانات تیگارد X35 باید به نمایشگر ۸ اینچی، دو کیسه هوا در جلو، سیستم پایداری الکترونیک ESP، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC، سامانه کنترل کشش TCSو میزان فشار باد تایر هاTPMS اشاره کرد. تیگارد X35 توانسته پنج ستاره ایمنی از C-NCAP دریافت کند.

تیگارد X35 در بازار جهانی با پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ به حجم موتور ۱.۵ لیتر مجهز به توربو شارژر باتوان ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور عرضه می شود. این خودرو مجهز به جعبه دنده CVTاست و استانداردهای آلایندگی یورو ۵ را پاس می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده:علی غفاری

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا