اخباراقتصاد کلانتاپ

ثبات نسبی در قیمت مسکن/ بازار برای خریداران جذاب می شود

قلی‌خسروی گفت: فروشندگان در بازار مسکن در انتظار نتیجه مذاکرات برجام هستند  و با شوک مثبتی که توافقات به بازار وارد می‌کند فایل‌های فروش در ماه‌های آینده افزایش و در عین حال بازار به سمت خریدار و قیمت رو به پایین به ثبات می رسد.

مصطفی قلی‌خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با خبرنگار عصر خدمات ،در خصوص  تغییرات قیمت مسکن در بهمن ماه بیان کرد: قیمت مسکن در بهمن از رشد عقب نشینی کرد و طی ماه های اخیر رشد مسکن از نرخ تورم جا مانده است و حباب بازار در بسیاری از مناطق پاییتخت تا حدودی تخلیه شده است.

وی در ادامه افزود: قیمت مسکن در بهمن ماه تنها در منطقه یک پاییتخت رشد داشته و گزارش بانک مرکزی در خصوص رشد اندک قیمت مسکن در بهمن نیز نباید اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به ورود بازار مسکن به فاز استراحت و کاهش قیمت تصریح کرد: بازار مسکن در شرایط فعلی کاهش قیمت و تخلیه حباب را تجربه می کند و هر نوع گزارشی درباره رشد قیمت مسکن، حتی جزئی می تواند سیگنال افزایش قیمت به بازار وارد کند.

قلی‌خسروی درخصوص تاثیر برجام و مذاکرات بر بازار مسکن گفت: اگر شوک‌های منفی گزارش بانک مرکزی از قیمت مسکن در پایتخت را نادیده بگیریم، شوک‌های مثبت به بازار مسکن از برنامه دولت برای جبران کسری ساخت و ساز و همزمان انجام مذاکرات رفع تحریم‌ها موجب تخلیه حباب قیمت ملک و تمایل قیمت‌ها به ثبات شده است.

وی با بیان اینکه سوداگران نمی‌خواهند شوک‌های مثبت به بازار ملک کار خود را درست انجام دهد، اظهار کرد:اخبار مثبت کاهش تورم در بخش مسکن، خبر از گرانی خانه می‌دهند؛ اما در حال حاضر قدرت چانه زنی خریداران افزایش پیدا کرده و بازار به سمت خریداران است و مشتریان به راحتی می‌تواند تخفیف بگیرند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک  خاطر نشان کرد: فروشندگان در بازار مسکن در انتظار نتیجه مذاکرات برجام هستند  و با شوک مثبتی که توافقات به بازار وارد می‌کند فایل‌های فروش در ماه‌های آینده افزایش و در عین حال بازار به سمت خریدار و قیمت رو به پایین به ثبات می رسد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا