اخبارتاپصنعت و تجارت

جزئیات قرعه کشی جدید خودرو/ ثبت نام از روز چهارشنبه آغاز می‌شود

سخنگوی وزارت صمت ضمن تشریح جزئیات سومین دوره قرعه کشی یکپارچه خودرو، گفت: ثبت نام در قرعه کشی از روز چهارشنبه ۱۶ شهریور آغاز می شود و ۳ روز هم ادامه دارد.

به گزارش عصر خدمات، امید قالیباف در مورد ثبت نام در سومین دوره قرعه کشی یکپارچه خودرو، اظهار کرد: سومین دوره ثبت نام در قرعه کشی از روز چهارشنبه ۱۶ شهریور آغاز می‌شود که ۳ روز هم مهلت دارد.

سخنگوی وزارت صمت افزود: در سومین دوره قرعه کشی یکپارچه حدود ۶۰ هزار خودرو عرضه می‌شود که ۵۰ درصد ظرفیت قرعه کشی به طرح جوانی و بیست درصد ظرفیت قرعه کشی به خودروهای فرسوده اختصاص می‌یابد که فراتر از ۱۰ درصد مندرج در قانون بودجه ۱۴۰۱ است.

وی گفت: تنها تفاوت نوبت سوم قرعه کشی یکپارچه با دفعات قبل اخذ استعلام از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برای متقاضیان مشمول طرح جایگزینی خودرو فرسوده است.

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به تنظیم مؤثر بازار خودرو با روش قرعه کشی یکپارچه گفت: آرامش و کاهش قیمت خودرو در بازار و افزایش ۸ برابری شانس برنده شدن برای خودروهای پرطرفدار از جمله آثار مثبت قرعه کشی یکپارچه بود ضمن آنکه انتظار می‌رود تا پایان سال تمامی خودروها با افزایش تولید از شمول قرعه کشی خارج شوند. همچنین احتمالاً در این دور با افزایش تولید شاهد خروج خودروی دیگری از شمول قرعه کشی خواهیم بود.

وی در مورد فروش هایما، اظهار کرد: برای اولین بار در سال‌های اخیر خودروی هایما به صورت فروش فوق‌العاده توسط ایران خودرو عرضه شد که در حال حاضر هم ظرفیت فروش وجود دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا