اخبارخودرو

جیپ چینی با پلاک گذر موقت در تهران دیده شد

در روز های برفی دی ماه سال جاری محصول جدید دیار خودرو با نام بایک BJ40 با پلاک گذرموقت در خیابان ها پایتخت دیده شد.

به گزارش خبرنگار عصر خدمات ،دیار خودرو در سالیان گذشته چند محصول مختلف را برای عرضه در بازار کشور به صورت CBU وارد کرده است تا به مرحله تولید برساند.

اما به دلایل مختلف این امر میسر نشده است. هر چند سابقه تولید هاچ بک سابرینا و یکی دو خودروی دیگر در کارنامه این خودروساز وجود دارد. حتی نسل اول شاسی بلند BJ40 نیز در گذشته توسط دیار خودرو برای تولید به کشور وارد شده بود، اما گردش چرخ روزگار به گونه ای پیش رفت که بلاخره دیار خودرو قرار است جدید ترین نسل این خودرو را به تولید برساند.

دیار خودرو همانطور که در خلال نمایشگاه های اخیر صنعت خودرو نیز نشان داده، قرار است محصولات بایک BJ40 را در دو نسخه F و C که نموه های دو درب و چهار درب هستند را روی خط تولید ببرد.

این خودرو که چند باری در خیابان های تهران با پلاک ((گ)) دیده شده است، احتمالا در حال طی مراحل پایانی تست های استانداردی است.

نسخه F با توجه به دو درب بودن احتمالا بیشتر مورد توجه نسل جوان خواهد بود و نسخه C که خودرویی بزرگ تر و جادار تر است، کاربرد خانوادگی بیشتری دارد. البته هر دو خودرو از قابلیت های آفرود هم برخوردار هستند. به خصوص نمونه ۴ درب که جان می دهد برای سفرهای طولانی.

مشخصات فنی این خودرو در دو نسخه در نظر گرفته شده برای بازار کشور با هم مشترک است. یک موتور با حجم دو لیتر مجهز به توروبو شارژر با ۲۲۵ اسب بخار و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور درون سینه هر دو محصول جای می گیرد. است. قلب تپنده این جیپ چینی دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است. نیرو تولید شده توسط موتور به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT منتقل می شود تا دو محور این خودرو به حرکت دربیاورد.

سیستم تعلیق در این خودرو به صورت مستقل با فنر های پیچشی است که در تردد در مسیر های آفرود بسیار کار آمد است. مالکان جیپ چینی با توجه به نوع سیستم تعلیق می توانند پس از خرید این خودرو آن را ارتقاع داده و از کیت های لیفت مخصوص استفاده کنند تا قابلیت های آفرودی بایک BJ40 را افزایش دهند. دست بر قضا قطعات افتر مارکت بسیاری نیز برای این خودرو در بازار جهانی وجود دارد.

طراحی بایک BJ40 مکعبی شکل است و حتی نام آن ما را یاد تویوتا FJ40 خاطره انگیز می اندازد. در واقع طراحان این خودرو ترکیبی از سبک طراحی ژاپنی و امریکایی را برای ان در نظر گرفته اند.
یکی از مزیت های جالب این خودرو قابلیت باز شدن بخش هایی از

سقف و حتی شاید درب های کناری است که در سفر های آفرودی تجربه ای کاملا متفاوت را به سر نشینان می دهد. امکاناتی نظیر ترمز دستی الکتریکی (EPB)، سیستم هشدار فشار باد تایر باد لاستیک (TPMS) و دو ایربگ برای سرنشینان جلو از جمله امکانات این خودرو هستند. برخی از آپشن های دیگر این محصول شامل سیستم اتوهلد، مالتی مدیا ۱۲.۳ اینچی و کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو و پشت آمپر دیجیتالی هستند.

همچنان دیار خودرو تاریخ دقیقی برای عرضه این محصول اعلام نکرده است. اما در صورت ورود بایک BJ40 به بازار این خودرو می تواند، رقیبی سر سخت با قابلیت هایی خاص برای تمامی مدعیان آفرود در بازار کشور باشد. تردد آن با پلاک گذر موقت نشان از شکستن طلسم چند ساله عرضه این محصول از سوی یک خودروساز ایرانی دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا