اخباربازار سرمایهتاپ

حساسیت بازار بورس به اتفاقات نظامی و سیاسی طبیعی است

بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ، درگیری و نااطمینانی سیاسی داشته و عموما افت معناداری را تجربه می کنند اما پس از  برطرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند تعادلی یا پیشین خود بازمی‌گردند.

به گزارش عصر خدمات،به طور قطع پیش بینی اقتصادی بدون توجه به عوامل سیاسی و جهانی امکان پذیر نیست اما یه طور کل بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ، درگیری و نااطمینانی سیاسی داشته و عموما افت معناداری را تجربه می‌کنند اما پس از برطرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند تعادلی یا پیشین خود بازمی‌گردند.

به نظر می‌رسد بازار بورس ایران هم پس از اتفاق‌های مختلف در عرصه بین‌الملل بتواند مسیر گذشته خودش را داشته باشد و این تداوم بستگی به تصمیمات اجرایی دارد، به عنوان مثال امروز پس از پاسخ تنبیهی سپاه به رژیم صیونیستی، مسوولان سازمان بورس برای جلوگیری از ضررهای احتمالی سرمایه گذاران و حمایت از حقوق آنها دامنه نوسان بورس را مثبت و منفی یک درصد در تابلوی معاملات در نظر گرفتند تا جلوی رفتارهای هیجانی بگیرند.

پیمان مولوی بخشی از بازگشت تعادل به بازارهای جهانی را وجود ریسک‌های اقتصادی و بین‌المللی عنوان می‌کند.  وی ادامه می‌دهد: در بازارهای جهانی حتی اگر نوساناتی رخ دهد براساس اتفاق‌های ثابت است. 

به گفته این کارشناس بورس، عامل دیگر ورود و خروج تعادلی سرمایه گذار خارجی در بازارهای مالی جهان است که بازار سرمایه را به ثبات و تعادل می‌رساند.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا