اخباراقتصاد کلانتاپ

خروج از وضعیت کنونی مسکن، نیازمند صنعتی‌ شدن ساخت‌وساز است

رییس هیات‌ مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران گفت: به‌منظور خروج از شرایط کنونی بخش مسکن در کشور و تحقق طرح نهضت ملی مسکن، چاره ای جز صنعتی شدن این صنعت نیست.

به گزارش عصر خدمات، «امین بیدی» افزود: سالهاست بخش ساختمان در جهان به سمت صنعتی شدن پیش رفته، این در حالی است که ما نیز برای برون رفت از وضعیت کنونی که مسکن در کشور با آن درگیر شده باید این مسیر را طی کنیم.

وی با اشاره به مزیت‌های صادرات صنایع ساختمانی ایران به غرب آسیا، گفت: ایران با تولید سالیانه ۲۸ میلیون تن انواع فولاد خام و ظرفیت ۷۰ میلیون تنی تولید سیمان، مرکز تولید مصالح ساختمانی در غرب آسیا محسوب می‌شود که قابلیت‌های فراوانی در حوزه صادراتی این صنایع دارد.

بیدی، همچنین به‌هدفگذاری دولت برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد خام تا سال ۱۴۰۶ اشاره کرد و ادامه‌داد: با توجه به نیروی کار و انرژی ارزان، توانایی تولید سالیانه یک‌میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد.

وی اضافه‌کرد: با این وجود در بخش فناوری‌های صنعت ساخت‌وساز ضعیف هستیم و همچنان از روش‌های سنتی استفاده می‌کنیم، این در حالی است که تحقق طرح نهضت ملی مسکن با صنعتی‌سازی امکان‌پذیر است.

بیدی، در ادامه خواستار برپایی نمایشگاه‌های تخصصی با محوریت فناوری‌های نوین در حوزه ساخت‌وساز شد و گفت: باید با دعوت از سازندگان و بزرگان صنعت ساخت و ساز در سطح جهانی، مسیر انتقال دانش و فناوری‌های روز را به کشور هموار کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا