اخبارتاپخودرو

خیز دوباره آرین موتور با لاماری ایما/ کراس اور جدید بازار از خمین می آید

به گزارش خبرنگار عصر خدمات،آرین موتور که در دوران قبل از تحریم از جمله شرکت های موفق در حوزه واردات خودروهای ژاپنی با برند میتسوبیشی بود، در حال حاضر با برند (( لاماری)) و معرفی مدل ایما و تولید این خودرو در خمین به جمع خودروسازان سبک کشور پیوست.

محمدرضا سیفی مدیر عامل آرین موتور در این مراسم گفت: آرین موتور از اواسط سال ٩۶ قصد داشت به جمع خودروسازان کشور بپیوندد و زیرساخت های مورد نیاز از حدود ۵ سال قبل مد نظر قرار گرفته بود. در سال ٩۶ اقدامات لازم جهت تولید محصولات میتسوبیشی انجام شد. ولی متاسفانه تحریم ها باعث شد از این هدف دور بمانیم.

او ادامه داد: لذا بعد از تحریم های اعمال شده در سال ٩٧ همه تلاش انجام شد تا خطوط تولید در شهر خمین به مرحله تولید برسند. از این رو در ابتدا ظرفیت های تولید بخش تجاری فعال شد و این ظرفیت در حال حاضر ۶٠ هزار دستگاه در سال توان تولید دارد و تا ٢٠٠ هزار دستگاه نیر قابل افزایش است.

مدیرعامل آرین موتور تصریح کرد: با گزینه ها و برندهای مختلفی برای انتخاب همکار خارجی انجام شد اما در نهایت به دلیل این که بتوانیم شاخص های کیفی را رعایت کنیم، شریک تجاری و محصولی را انتخاب کردیم که در شان مردم باشد. البته فعالیت های آرین موتور به لاماری محدود نمی شود و در آینده در سگمنت های دیگر هم محصول خواهیم داشت.

در این مراسم ابراهیم حجت زاده مدیر مارکتینگ آرین موتور با اشاره به انتخاب لاماری به عنوان یک کراس اور مناسب برای بازار ایران گفت: قدرت، کیفیت، جذابیت بصری و قیمت مناسب عواملی هستند که می توان آنها را در لاماری پیدا کرد.

او ضمن اشاره به معنی نام ((لاماری)) گفت: این نام حروفی مخفف از مفهوم آرین موتور و پیشرو بودن است که نگاه به برنامه های آینده این خودروساز دارد.

حجت زاده ادامه داد: مطالعات زیادی روی بازار ایران و فرهنگ خریداران همراه با شرایط ارائه خدمات به مشتریان قبل از انتخاب محصول انجام شده است و در آینده هم دو محصول دیگر به سبد محصولات ما اضافه خواهد شد.

همچنین سیفی مدیرعامل این شرکت در خصوص نحوه خدمات پس از فروش این خودرو به خبرنگاران گفت: از شبکه میتسوبیشی که محصولات این برند را ساپورت میکنند استفاده خواهیم کرد، اما نمایندگان دیگری هم خواهیم داشت. ضمن این که سرعت عمل ما در افزایش مراکز خدمات بستگی به تیراژ دارد. در بحث تیراژ هم سعی داریم به سرعت به اعداد خوب برسیم اما کیفیت را فدای تیراژ نمی کنیم و قطعا فروش به صورت فوری و تحویل ٣٠ روز خواهد بود.

او ادامه داد: به دلیل متغییرهایی که در تعرفه های گمرگی و فرآیندهای شماره گذاری و مجوزها داریم، قیمت خودرو را در حال حاضر نمی توانیم دقیق بگوییم، اما فروش و قیمت دقیق در سال ١۴٠١ مشخص می شود.

او در خصوص تیراژ تولید و گارانتی خودرو نیز گفت: تیراژ را از ٣ هزار دستگاه به ۵ هزار دستگاه خواهیم رساند و گارانتی خودرو نیز در کمپانی مادر ۶٠ هزار کیلومتر است که قصد داریم این زمان را افزایش دهیم.

سیفی در پاسخ به سوال خبرنگار عصر خدمات در خصوص مشکلات مشترک شرکت های تولید کننده خودرو بخش خصوصی که همچون آرین موتور تیراژ پایینی دارند گفت: مشکل مشترک فعالان در این بخش داخلی سازی و همکاری با قطعه سازان داخلی است. زیرا تیراژ محصولا پایین است و تکنولوژی های قطعه سازان داخلی قدیمی. از این رو داخلی سازی صرفه اقتصادی ندارد.

او در خصوص سوال دیگر پایگاه خبری عصر خدمات در خصوص همکاری و سرمایه گذاری مشترک با دیگر خودروسازان داخلی که از موتور مشترک با لاماری بهره می برند در بخش داخلی سازی موتور گفت: این نگاه بسیار آرمانی است و از نظر ایده بسیار خوب. اما شرکت خارجی مختلف از نظر سیاست های کاری هم متفاوت هستند و نظام اقتصادی خاص خود را دارند. لذا این پیشنهاد مطرح شده است، اما نیاز به تصمیمات کلان در سطح وزارت صمت دارد.

گفتنی است کراس اور لاماری ایما مجهز به یک موتور ۴سیلندر٢ لیتری توربوشارژ است که می تواند ١٩۵اسب بخار نیرو و ٢٨۵نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ٧سرعته اتوماتیک در اختیار چرخ های جلو قرار دهد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا