اخبارخودرو

داخلی سازی ۶۰ درصدی پلتفرم مشترک ملی آفرود/ آمیکو پیشتاز ساخت پلتفرم داخلی

مدیرعامل آمیکو گفت: در پلتفرم مشترک محاسبه کردن قطعاتی که صرفه اقتصادی دارند در دستور کار داخلی سازی برای کاهش هزینه ها قرار گرفته است.

شهرام فداکار مدیر عامل آمیکو در گفتگو با خبرنگار عصر خدمات در خصوص اقدامات آمیکو در همکاری مشترک درباره پلتفرم مشترک ملی آفرود،گفت: در مرحله اول قطعاتی را که هر کدام از شرکت ها ساخت داخل انجام داده اند، مشخص می کنیم.خوشبختانه با توجه به اینکه آمیکو زودتر از سایر شرکت ها کار ساخت داخل پلتفرم های خود را شروع کرده است، در صد ساخت داخل آن از مابقی شرکت ها بالاتر است.

طبیعتاً ما سعی می کنیم قطعاتی که در حال حاضر تولید داخل شده در اختیار سایر شرکت ها قرار دهیم ، و در چارچوبی که به زودی تعیین می شود تامین قطعات را بر عهده می گیریم.

وی در ادامه افزود: محصولاتی همچون رینگ، شاسی، اکسل عقب، گاردان اینها قطعاتی هستند که بر روی شاسی نیز مشخص هستند، که در پلتفرم مشترک به صورت مستقیم می تواند در یک کار مهندسی از آن استفاده شود.

در زمینه خدمات پس از فروش موتور ۴G 69 را مدت ها است که بر روی محصول خود استفاده می کنیم و عملا قطعات آن را برای خدمات پس از فروش خود وارد کرده ایم و در اختیار نمایندگی ها گذاشته ایم. شرکت زامیاد هم که در حال حاضر از این موتور بر روی خودروی زاگرس استفاده کرده می تواند از قطعاتی که در شبکه فروش آمیکو توزیع شده به نوعی استفاده کند. این موضوع کمک می کند مشتری آمیکو و زامیاد از خدمات پس از فروش بهتری برخوردار شوند.

وی با اشاره به داخلی سازی ۶۰ درصدی پلتفرم آفرود گفت:  سهم آمیکو هنوز در این قرارداد نهایی نشده، اما بر روی قطعات رقمی حدود ۱۶ درصد در حال حاضر ساخت داخل داریم که می توانیم آن را در این پلتفرم مشترک استفاده کنیم. در هیچ جای دنیا رنگ به عنوان پلتفرم مشترک محسوب نمی شود و این برای محصول محاسبه می شود.

مدیر عامل آمیکو تصریح کرد: موضوع پلتفرم مشترک استفاده کردن از توانایی ها و سرمایه گذاری های شرکت ها است ، این راهی است که تمام شرکت های خودروسازی طی می‌ کنند. مباحث تاییده و استانداردهای این پلتفرم بسیار حائز اهمیت است و سازمان استاندارد باید با این موضوع مهم همراهی کند.چرا که هر هزینه اضافی که اتفاق بیفتد در نهایت از جیب مشتری خارج می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه داخلی سازی قطعات با توجه به هزینه CKD، واردات و تعرفه های حمل نقل چقدر می تواند در کاهش هزینه محصول نهایی موثر باشد، گفت: عدد دقیقی نمی توان درباره آن اعلام کرد چرا که برخی قطعات هستند زمانی که داخلی سازی می شوند کاهش هزینه زیادی دارند ، مثل شاسی زمانی که بصورت کامل وارد می شود هزینه زیادی خواهد داشت اما واردات قطعات و مونتاژ آن در داخل باعث کاهش چشمگیر هزینه های تولید خواهد شد. در پلتفرم مشترک محاسبه کردن قطعاتی که صرفه اقتصادی دارند در دستور کار داخلی سازی برای کاهش هزینه ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا