اخباراقتصاد کلانتاپ

دهک های ۶ و ۷ با چه قیمتی کالاهای یارانه ای خود را خریداری می کنند؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز پرداخت یارانه تشویقی در قالب کالابرگ برای دو دهک ۶ و ۷ از هفته آینده خبر داد.

به گزارش عصر خدمات، سیدصولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: دو دهک ۶ و ۷ درآمدی از هفته آینده مشمول یارانه تشویقی و مضاعف ۱۲۰ هزار تومان در طرح کالابرگ الکترونیکی می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با فراهم شدن تمهیدات لازم، طرح شمولیت دو دهک ۶ و ۷ از هفته آینده در قالب کالابرگ الکترونیکی اجرا می‌شود و کسانی که به میزان ۲۰۰ هزار تومان از یارانه معیشتی خود را از ۱۱ قلم کالای مورد نظر خریداری کنند، مشمول دریافت یارانه مضاعف ۱۲۰ هزار تومانی می‌شوند.

مرتضوی تأکید کرد: با اجرای این طرح دهک‌های اول تا آخر دهک هفتم یعنی اول صدک هشتم مشمول یارانه تشویقی مضاعف می‌شوند.

به گزارش فارس، طرح اجرای کالابرگ الکترونیکی یک تکلیف قانونی در بودجه است که دولت موظف به اجرای آن شده که در سال جاری اجرا شده و برای تشویق مردم به خرید کالا‌های ۱۱‌گانه مورد نظر دولت شامل شیر، ماست، پنیر، قند و شکر، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت قرمز منجمد، روغن، برنج، حبوبات و ماکارونی است که در ابتدا سه دهک کم درآمد مشمول یارانه تشویقی بوده‌اند، سپس دو دهک پنج و شش به آن اضافه شده اند و قرار است از هفته آینده دو دهک ۶ و ۷ هم به این طرح اضافه شوند.

دهک های 6 و 7 با چه قیمتی کالاهای یارانه ای خود را خریداری می کنند؟

بر اساس اعلام مقامات وزارت تعاون اگر هر فردی از یارانه‌بگیران دهک‌های یک تا پایان ۷ به میزان ۲۰۰ هزار تومان از یارانه ماهانه خود را صرف خرید ۱۱ قلم کالای یاد شده کنند، ۱۲۰ هزار تومان یارانه اضافه برای آن‌ها واریز می‌شود که این یارانه اضافی هم حتما باید صرف خرید اقلام همان ۱۱ قلم کالای اساسی شود. هدف دولت تأمین پروتئین و مواد مغذی لازم برای بدن افراد و تضمین سلامت خانوار‌های کشور همچنین مصون نگه داشتن این کالا‌ها از تورم جامعه است.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا