اخباراقتصاد کلانتاپ

دو میلیون و ۴۰۰ هزار مودی مشمول مالیات مقطوع می‌شوند

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: هم اکنون دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مشمول مالیات مقطوع می‌شوند و می‌توانند با مراجعه به سامانه مالیاتی، بدون تسلیم اظهارنامه، مالیات خود را تعیین و با اقساط پرداخت کنند.

به گزارش عصر خدمات، داوود منظور می‌گوید: حین ورود به درگاه ملی سازمان امورمالیاتی با درج کد ملی از صاحبان مشاغل پرسیده می‌شود که می‌خواهند مشمول ماده ۱۰۰ مالیات‌های مستقیم باشند یا خیر، در صورت تایید این امر سامانه، درآمد زیر ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را مشمول مالیات مقطوع قرار داده و رقم نهایی مالیات آن مشاغل را به فرد اعلام می‌کند که این رقم قابل قسط بندی است.

درصد محاسبه مالیات مقطوع برای هر شغل متفاوت بوده، بنابر این پذیرش مالیات مقطوع (توافقی) اختیاری است و در صورت رد این عدد، صاحبان مشاغل می‌توانند اظهارنامه را تسلیم سازمان مالیاتی کنند تا مالیات آن‌ها بر اساس اطلاعات ما و آن‌ها تعیین شود.

هم اکنون ۸۰۰ هزار نفر مالیاتشان زیر ۵ میلیون تومان، و ۴۰۰ هزار نفر هم مالیاتشان بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان است.

براساس اطلاعیه چند روز گذشته سازمان امور مالیاتی، سقف فروش کالا و خدمت مشمول تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم به ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم یعنی ۴.۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا