اخباراقتصاد کلانتاپ

رقابت تنگاتنگ بین مرکز آمار و بانک مرکزی برای ارائه آمار مسکن در تهران

در حالی  که باید ماهانه معاونت مسکن و ساختمان اقدام به ارائه گزارش از روند قیمتی مسکن ارائه دهد، اما در این بین دستگاه‌های دیگر از جمله مرکز آمار و همچنین بانک مرکزی اقدام به ارائه گزارش گرانی می‌کنند.

به گزارش عصر خدمات ،دیروز آمار متوسط قیمت مسکن در شهر تهران را منتشر کرد آماری که نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در شهر تهران به ۴۵ میلیون تومان رسیده است این در حالی است که پیش از این مرکز آمار در سال‌های قبل مسئول بود که گزارش‌های قیمت مسکن را به صورت فصلی ارائه میداد، اما هم اکنون به صورت ماهانه اقدام به ارائه گزارش قیمتی در حوزه مسکن می‌کند.

براساس این گزارش ارائه آمار قیمت مسکن توسط بانک مرکزی و همچنین مرکز آمار در چند وقت اخیر تبدیل به یک رقابت بین این دو دستگاه شده در حالی که در این حوزه جای عدم ارائه آمار توسط وزارت راه وشهرسازی بسیار به چشم می‌آید.

برخلاف آمار‌هایی که این دو دستگاه هر ماه تنها برای شهر تهران ارائه می‌کنند قیمت مسکن طبق بررسی‌های صورت گرفته در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهشی شده و بسیاری از مشاوران املاک در کشور از روند کاهشی شدن قیمت مسکن خبر می دهند.

بسیاری از خریداران مسکن هم که در ماه‌های گذشته از گران بودن قیمت مسکن بسیار ابراز ناراحتی می‌کردند هم اکنون معتقد هستند که بازار آرام شده و قیمت‌ها نسبت به مدت ماه‌های قبل کمی رنگ آرامش به خود گرفته است

این در حالی است که تاکنون چندین بار وزارت راه وشهرسازی و همچنین معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرده است که قیمت‌های که مرکز آمار و همچنین بانک مرکزی منتشر می کند تنها مربوط به تهران است در حالی که اگر متوسط قیمت در شهر‌ها را منتشر کند میانگین قیمت‌ها بسیار کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا