اخباربازار سرمایهتاپ

ریزش اندک شاخص بورس/ معاملات بورس در هاله ای از ابهام

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات، شاخص کل بورس طی هفته گذشته تغییر چندانی نداشت و از عدد یک میلیون و ۲۸۵ هزار واحد به یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد سرخورد.

همچنین طی هفته اخیر شاخص کل هم از عدد ۳۲۶ هزار و ۱۹ واحد به ۳۲۵ هزار و ۲۸۳ واحد رسید که این حاکی از کاهش ۰.۴۷ درصدی است، در این میان شاخص کل فرابورس نیز از ارتفاع ۱۷ هزار و ۵۸۱ واحد با ریزش ۰.۳۳ درصدی به ۱۷ هزار و ۵۲۸ واحد رسید.

در این میان صنایعی چون صنعت زراعت با افزایش ۵.۶۹ درصدی جزء برترین صنعت ها و به ترتیب به قند و شکر با ۳.۳۴ درصد و کانی‌های فلزی با ۰.۶۱ درصد افزایش در رتبه‌های بعدی صنایع پربازده در معاملات بازار سرمایه قرار داشتند.

این در حالی است که خروج نقدینگی از معاملات بازار سرمایه همچنان ادامه دارد و طی هفته گذشته شاهد خروج یک هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان هفته کاری قبل ۲ هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان نقدینگی از بازار بورس خارج شد.

در این رابطه عباس هشی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با عصر خدمات گفت: مهمترین اخباری که بر روند بازار سرمایه طی هفته اخیر تاثیر گذار بوده موضوعاتی از جمله حواشی سیاسی منطقه درگیری روسیه و اوکراین نظامی روسیه در مرزهای این کشور بوده است که در صورت جنگ در منطقه اقتصاد منطقه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت همچنین تصمیمات دولت مبنی بر اعطای تسهیلات و بهبود شرایط آن نیز بر روند معاملات بازار سرمایه تاثیرگذار بوده است.

وی در ادامه افزود: شاخص کل بورس طی هفته گذشته بیشتر در کانال نزولی قرار داشت و در محدوده یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحدی مقاومت کرد و شاهد خروج پول و ارزش معاملات طی هفته پایانی بهمن ماه بوده‌ایم،که در این میان شاخص کل هم وزن نیز ریزش قابل توجهی را تجربه کرد.

گفتنی است طی هفته اخیر ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون میان خریداران و فروشندگان دست به دست شده که ارزش آنها به سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است به علاوه ۵۸ درصد از معاملات بازار در محدوده منفی یا بازدهی صفر قرار داشته اند.

بر اساس این گزارش معاملات بازار سرمایه تا مشخص شدن شرایط سیاسی و اقتصادی با ثبات و گاهی با روند منفی ادامه خواهد داشت و در این میان صنایعی چون خودرو،  بانک، بیمه و حمل و نقل برای رشد منتظر اخبار پیرامون هستند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا