اخباراقتصاد کلانتاپ

سر به فلک کشیدن نرخ اجاره بها/ بازار اجاره اتاق داغ شد

با توجه به نزدیک شدن به زمان نیاز نقل و انتقال مستاجران شاهد افزایش بی رویه نرخ اجاره بها در سال جاری هستیم تا جایی که اگر دولت فکر به حال اوضاع بازار اجاره نکند بازار اجاره اتاق داغ تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات، موضوع اجاره پشت بام یا پشت بام نشینی از سال گذشته با انتشار برخی عکس ها شروع شد و امسال نیز با توجه به افزایش بی‌رویه نرخ اجاره بها همچنان این شایعات ادامه دارد اما در این میان مسئولین اذعان می کنند که به هیچ وجه پشت بام نشینی صحت ندارد و اجاره اتاق نیز تنها برای چند روز از سوی مردم و متقاضیان صورت می‌گیرد.

در این رابطه مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد:  اگر قرار بود کسی پشت بام را اجاره کند که در پارک می‌خوابید؛ حتی اگر بهانه امنیت داشتن پشت بام را هم مطرح کنند، باید گفت آیا کسی که مثلاً پشت بام را اجاره می‌کند، پول یا کالا یا گوشی موبایل گران قیمت دارد که از نبود امنیت در پارک بترسد؟

وی در ادامه افزود: عکس‌هایی که سال ۱۳۹۹ از پشت بام خوابی منتشر شده بود، مربوط به دورهمی خانوادگی در تابستان بوده که به دلیل گرمای هوا، برای استراحت شبانه به پشت بام رفته بودند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص‌ اجاره اتاق، تصریح کرد: اجاره اتاق صحت دارد اما برای قراردادهای یک ساله نیست بلکه برای کسانی است که از شهرستان برای درمان یا پیگیری‌های اداری با خانواده به تهران آمده اند و دوره درمان بیمار آنها در بیمارستان‌های بزرگ دولتی تهران طولانی شده است؛ از آنجایی که خانواده همراه بیمار امکان اقامت در خودرو یا چادر را ندارد، برای چند روز اتاقی اجاره می‌کنند.

خسروی در توضیح میزان افزایش اجاره‌بهای واحد‌های مسکونی گفت:این موضوع کالا صحیح است و به عینه می‌توانیم افزایش اجاره بها را مشاهده کنیم؛ اما درصد آن مشخص نیست و در مناطق مختلف، میزان افزایش اجاره بها متفاوت است.

وی خاطر نشان کرد: با قیمت‌هایی که قبلاً می‌شد واحد مسکونی اجاره کرد، دیگر امکان اجاره کردن در سال جاری وجود ندارد و  دولت باید به جد به حوزه اجاره داری حرفه‌ای ورود کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا