اخباربازار سرمایهتاپ

سود سهام عدالت امروز واریز می‌شود/ سهم هر نفر ۵۷۵ هزار تومان

پس از فراز و نشیب های فراوان برای اعلام زمان و مبلغ سود سهام عدالت روز گذشته رئیس سازمان بورس اعلام کرد که سود سهام عدالت روز جاری و با مبلغ ۵۷۵ هزار تومان برای هر نفر با واریز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات، بر اساس اعلام سازمان بورس امروز با تحویل گیرندگان سهام عدالت سود ۴۳ میلیون نفر از دارندگان این سهام واریز خواهد شد.

از میان ۳۲ شرکت زیرمجموعه سهام عدالت تنها ۴۰۰ میلیارد تومان از آن در دست شرکت مخابرات و سیمان دشتستان باقیمانده و سایر شرکت ها سود خود را به سازمان بورس تحویل داده‌اند که
در این میان خبرها متعددی برای زمان واریز سود سهام عدالت اعلام می‌شود که روز گذشته رئیس سازمان بورس با اعلام اینکه از امروز شنبه ۲۱ اسفند ماه سود سهام عدالت به حساب مشمولین واریز خواهد شد،این گمانه‌زنی‌ها به پایان رسید.

به گفته مجید عشقی، رئیس سازمان بورس ، کسانی که سهام عدالت آن ها به ارزش ۵۳۲ هزار تومان باشد در مجموع سود ۵۷۵ هزار تومانی دریافت خواهند کرد.

خدابخش معاون نظارت بر بورس نیز تایید کرده و خبر از افزایش ۳ برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته داد.

مشمولان سود سهام عدالت به هر روشی مستقیم و غیرمستقیم باید شماره شبای بانکی فعال داشته باشند و آن را در اختیار سپرده‌گذاری مرکزی یا سازمان خصوصی‌سازی قرار دهند تا از طریق سامانه سجام سود سهام عدالت این افراد واریز شود.

نکته قابل توجه اینجاست که سود سهام عدالت برای تمامی مشمولان یک سال نیست چرا که برخی افراد در زمان آزادسازی مقداری از سهام خود را به روش مستقل تبدیل کرده‌اند و یا به فروش رساندن به همین دلیل میزان سود سهام عدالت مشمولین به اندازه میزان سبد سهام آنها خواهد بود.

البته سود سهام عدالت متوفیان نیز با تعیین سامانه مذکور که طبق گفته مسئولان تا شش ماه دیگر راه اندازی خواهد شد به صورت یکجا به وراث تعلق خواهد گرفت.

سود سهام عدالت افرادی که خارج از ایران زندگی می کنند این است که شماره شبای معتبر در یکی از بانک‌های ایرانی را برای دریافت سود اعلام کنند البته نحوه دریافت سود سهام عدالت ایرانیان خارج از کشور در سامانه سجام یا سامانه سهام عدالت اعلام شده است.

بر اساس این گزارش سود سهام عدالت سهامداران طی روز جاری واریز خواهد شد و زمان واریز سود باقیمانده شرکت‌ها نیز هنوز مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید سازمان بورس چه برخوردی با متخلفان خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا