اخباربازار سرمایهتاپ

شاخص به ارتفاع یک میلیون واحدی سَر خورد/ افت قیمت اکثر نماد‌های بورسی

طی هفته گذشته شاخص کل بورس با کاهش ۱.۳۷ درصدی در ارتفاع ۱ میلیون و ۹۴۶ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش عصر خدمات،در هفته کاری که به اتمام رسید، شاخص کل هم وزن با کاهش ۲.۴۹ درصدی در پله ۶۶۷ هزار و ۸۳۹ واحد قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۱.۷۸ درصدی در تراز ۲۴ هزار و ۹۶۸ واحدی ایستاد و در نهایت این هفته هر سه شاخص روندی منفی را طی کردند.

این هفته نیز شاهد افت قیمت اکثر نماد‌های بورسی بودیم، آن هم در حالی که خبری از کوچکترین اتفاق بد بنیادی در روند تولید فروش اکثر شرکت‌ها نیست برعکس شاهد گزارشات ماهانه خوب، برنامه‌های مرتبط با افزایش سرمایه و.. هستیم. با کوچکترین رنج در سهام شاهد هیجان منفی در فروش و ترس از ریزش بیشتر بودیم.

همه چیز روی تابلو‌های معاملاتی در طول هفته ناامید کننده بود، از ارزش معاملات تا حتی سفارشات حمایتی بازارساز و فقط شاهد نوسانات ناچیز بودیم. نبود فروشنده قوی در بازار نکته مثبتی است اثر این را آخرین روز کاری که با چند رنج مثبت در بازار شاهد خرید‌های قوی و خوبی بودیم به وضوح می‌توان درک کرد.

 تلاش بازارساز‌ها برای برگشت اعتماد و ثبات به بازار با اخبار و تلاش‌هایی که بر روی تابلو دارد انجام می‌شود مشهود است. امروز تحرکاتی در بازار اتفاق افتاد که خوشبختانه سهم‌های شاخص هم وزنی به آن واکنش مثبت نشان دادند. به نظر می‌رسد تحت تاثیر سه خبر مربوط به نرخ گاز، دلار پتروشیمی و پالایشگاهی و وضعیت صنعت بود و اخبار و شایعاتی در بازار چرخید که ممکن است این گره‌ها باز شود.

 امیدواریم این روند ادامه پیدا کند تا کم کم کف سهم‌ها تثبیت و ترس بی دلیل بازار ریخته شود و بازگشت تعادل و رشد قیمت‌ها را پیش رو داشته باشیم.

 بالاترین ارزش معاملات خرد در سال ۱۴۰۲ مربوط به ۱۶ اردیبهشت ۲۵۲۷۹ میلیارد تومان و پایین‌ترین ارزش معاملات خرد در سال ۱۴۰۲ مربوط به ۲۵ مرداد ۳۴۶۴ میلیارد تومان رقم خورد.

برای خواندن اخبار بازار سرمایه و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا