اخباربازار سرمایهتاپ

شاخص به ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۲ هزار واحد رسید/ خبر افزایش نرخ خوراک گاز مهمترین عامل تاثیرگذار بر بازار

طی هفته کاری گذشته  شاخص کل بورس با افزایش ۲.۲۹ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۲ هزار واحد ایستاد.

به گزارش عصر خدمات،در هفته کاری که به اتمام رسید، شاخص کل هم وزن با افزایش ۳.۹۶ درصدی در پله ۷۷۶ هزار و ۱۷۷ واحد قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با افزایش ۲.۹۷ درصدی در تراز ۲۸ هزار و ۴۴۱ واحدی ایستاد.

در این هفته کاری شاخص لاستیک با افزایش ۹.۳۸ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرد و بعد از آن صنعت زراعت با افزایش ۹.۱۱ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. در این هفته صنعت محصولات چوبی نیز با کاهش ۵.۵۲ درصد بیشترین اُفت را بین صنایع بورسی تجربه کرد.

مجموع ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها در این هفته کاری ۳۱ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان بود. جزئیات ارزش معاملات خرد روزانه به این شکل بود که شنبه ۵ هزار و ۱۲ میلیارد تومان، یکشنبه ۵ هزار و ۹۰۷ میلیارد تومان، دوشنبه ۶ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان، سه شنبه ۷ هزار و ۲۱۱ میلیارد تومان و چهارشنبه ۶ هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان ارزش معاملات روی تابلو ثبت شد.

 در هفته کاری که به اتمام رسید شاخص کل هم وزن با رشد بیشتری نسبت به شاخص کل فرابورس همراه شد در کل این هفته بازار متعادلی را شاهد بودیم.

 در هفته ای که گذشت همچنان خبر افزایش نرخ خوراک گاز صنایع قدرت نمایی می کرد تا این که سرانجام وزیر اقتصاد اعلام کرد امکان تغییر مصوبه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی وجود دارد و این موضوع در حال بررسی است. در این هفته زمزمه هایی از بازگشت عرضه خودرو به بورس ‌کالا به شکل غیر رسمی دست به دست می شد خبری که اگر عملیاتی شود قطعا بر بازار سرمایه و بازار خودرو موثر خواهد بود.

 ۱۰ تیر مدیر نظارت بر بورس ها صبایی اعلام کرد باتوجه به ابلاغیه اخیر معاون اول رئیس جمهور و افزایش ظن معاملات مبتنی بر اطلاعات نهانی در بازه زمانی اعلامی یعنی ۱۷ اردیبهشت، معاملات اشخاص معرفی شده بررسی و در صورت مشاهده تخلف مورد پیگیری قرار می‌گیرد که این می تواند کمکی کمک به بازگشت اعتماد سهامداران نسبت به بازار سهام کند. یکشنبه هفته کاری که به اتمام رسید شعبه شورای حل اختلاف تخصصی بازار سرمایه بازگشایی شد.

عضویت ایران در پیمان شانگهای، روند نرخ های جهانی و دلار، مجوز تاسیس کارگزاری جدید از دیگر موارد خبری موثر بر بازار سرمایه بود.

برای خواندن اخبار بازار سرمایه و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا