اخباربازار سرمایهتاپ

شاخص به مدار مثبت بازگشت/ خودروهایی ها پیشتاز معاملات هفته

بازار سرمایه طی هفته گذشته با رشد ۰.۴۳ واحدی رو به روبرو شد و به پله یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحدی رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات شاخص کل بورس طی اولین هفته اسفندماه از عدد یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحدی با رشد ۰.۴۳ واحدی به ارتفاع یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز از عدد ۳۲۶ هزار و ۲۹۹ واحد با رشد ۱.۵۴ روبرو بوده است است در این میان شاخص کل فرابورس با رشد ۰.۴ درصدی از ارتفاع ۱۷ هزار ۵۶۷ واحدی به پله ۱۷ هزار و ۵۸۹ واحدی صعود کرد.

ارزش معاملات بازار سرمایه به طور میانگین بر روی تابلو ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای فرابورس و به طور میانگین حدود ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای معاملات بورس بوده است.

طی هفته گذشته گروه خودرویی با رشد ۶.۸۸ درصدی بیشترین رشد را تجربه کرد و در پله های بعد گروه استخراج کانه های فلزی، گروه حمل و نقل، سیمانی و پیشتاز هفته بودند.

در این میان خبرهای خوبی از جمله افزایش قیمت نفت بهبود شرایط منطقه‌ای موضوع دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی از عوامل موثر بر رشد شاخص بورس بود.

نکته قابل توجه اینجاست که طی هفته ابتدایی اسفند ماه ۸۶۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد اما طی آخرین روز کاری هفته یعنی چهارشنبه ۴۷ میلیارد تومان نقدینگی به بازار بازگشت و صندوق های درآمد ثابت نیز نقدینگی به بازار تزریق کردن د.

گفتنی است سرانه خرید در بازار سرمایه طی هفته اخیر ۱۹ میلیون تومان برای هر شخص و سرانه فروش ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا