اخباربازار سرمایهتاپ

شاخص بورس به مدار منفی بازگشت/ اخبار‌های منطقه‌ای آخر هفته احتیاط را در خریدار بیشتر کرد

به گزارش عصر خدمات،هرچند هفته‌ پرخبری از اتفاقات منطقه داشتیم، اما بازار تا حدودی ایستادگی کرد و تلاش نمود مسیر خود را مجزا کند، اما در مجموع موفق نبود. بنظر می رسد انتشار گزارش‌های فصلی شرکت‌ها فضا را شفاف‌تر کند و شرکت‌ها با گزارش‌های خوب فروش و تولید را مورد توجه قرار دهد.

 تحرکات سهام کوچک بازار بسیار بیشتر از بزرگان بود که نشان از حمایت بازیگران از سهام خودشان می‌دهد. سهامداری در نماد‌های کوچک و متوسط با پتانسیل رشد بهتر است و به محض جلب شدن توجه بازار به اینگونه نمادها، شاهد بازده سریع چند روزه در آن‌ها هستیم. نبود فروشنده قوی در بازار نشان می‌دهد، دیر یا زود بازار سهام راه خود را خواهد رفت و از فضای تورمی دورنخواهد ماند.

 انواع تلاش‌ها توسط بانک مرکزی برای جلوگیری از ایجاد جو خرید در دلار صورت می‌گیرد، اما معمولا بازار‌ها کار خودشان را می‌کنند. صندوق‌های درآمد ثابت به صورت متداوم با خروج پول همراه بود، مقصد آن خرید دارایی‌های تورمی مانند خودرو و طلا است.

در یک مصوبه مهم نرخ مالیات شرکت‌های تولیدی از ۲۵ به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد و مشابه همین سال ۱۴۰۲ شد، این موضوع که می‌تواند برای شرکت‌های تولیدی بسیار کمک کننده باشد پرداخته نشد.

 ارزش معاملات خرد در آخرین روز معاملاتی  با اُفت همراه شد و به ۴۳۰۰ میلیارد تومان رسید که این روند برخلاف چند چهارشنبه‌ اخیر بود و علی رغم اینکه شاخص‌های اصلی در حال در جا زدن بودند، میل به مثبت ابتدایی در بازار فروکش کرد. اخبار‌های منطقه‌ای آخر هفته احتیاط را در خریدار بیشتر کرده است.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا