اخباربازار سرمایهتاپ

شاخص بورس ۲ درصد رشد کرد/ فروشنده های بازار زیاد شدند

طی هفته گذشته شاخص کل بورس با رشد ۱.۹۹ درصدی به ارتفاع ۲ میلیون و ۱۷۹ هزار واحد ایستاد.

به گزارش عصر خدمات، در هفته کاری که به اتمام رسید شاخص کل هم وزن با افزایش ۶.۴۳ درصدی در پله ۶۹۲ هزار و ۹۴۵ واحدی قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۵.۷۷ درصدی در تراز ۲۷ هزار و ۶۹۹ واحدی ایستاد.

در این هفته کاری شاخص صنعت استخراج به غیر از کشف با افزایش ۱۹.۶۰ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرد و بعد از آن صنعت قند و شکر با افزایش ۱۸.۷۵ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. کمترین رشد هم مربوط به صنعت محصولات چرمی و صنعت حمل و نقل بود که صفر درصد رشد داشتند و این بیان کننده این است که در هفته گذشته وضعیت صنایع مطلوب بوده است.

در هفته قبل شاخص صنعت دستگاه‌های برقی با افزایش ۱۲.۸۲ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرده بود.

بعد از شکست سقف شاخص سال ۹۹ و رشد اخیر بازار، این هفته شاهد افزایش فروشنده بودیم، بخشی از آن هیجان کاذب و رنج‌های منفی شدید بود. در این هفته منفی‌ها خریداران خوبی داشت، فروش‌هایی که در برخی قیمت‌ها نسبت به سهم پایانی بیش از حد عجولانه و بدون حساب به نظر می‌رسید و اکثرا متعادل رو به بالا و حتی برخی سهام به دور از این جو با صف خرید پیش رفتند. در طول هفته شاهد ثبت بیشترین رکورد ارزش معاملات خرد از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون بودیم.

بازار گارد صعودی گرفته است و فارغ از نوسان‌ها انتظار می‌رود با حفظ ارزش بالای معاملات در روز‌های پیش رو، بعد از وقفه‌ای کوتاه و دست به دست شدن سهام، شاهد ادامه‌ی روند صعودی باشیم و حتی گاهی این هیجانات کاذب، می‌تواند فرصتی برای خرید یا اصلاح باشد یا همان اتفاقات احتمالی سیاسی امید‌ها به بهتر شدن روند را افزایش داده است.

در کنار رونق سهام زیرمجموعه هلدینگ‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها، با رونق گرفتن بازار و فروش سهام و شناسایی سود توسط این شرکت‌ها، شاهد توجه بیشتر و موج‌های صعودی در آن‌ها بعد از رشد اولیه بازار می‌شویم.

مطابق اعلام وزارت صنعت و براساس مصوبه شورای رقابت قیمت انواع خودرو‌های داخلی اعلام و قیمت‌های جدید منتشر شد؛ همچنین به گفته وزیر اقتصاد موضوع افزایش قیمت مرحله دوم خودرو‌ها درب کارخانه پس از انتشار صورت‌های مالی حسابرسی شده ۶ ماهه دوم خودروسازان شنیده می‌شود که این موارد نیز از جمله اخبار اثرگذار بر روند بازار سرمایه بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا