اخباربازار سرمایهتاپ

رشد ۲.۲۰ دردصدی شاخص بورس/ سهامداران تمایلی به خروج از بازار ندارند

در هفته کاری گذشته شاخص کل بورس با افزایش ۲.۲۰ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش عصر خدمات، در هفته کاری که به اتمام رسید، شاخص کل هم وزن با افزایش ۲.۲۵ درصدی در پله ۷۲۶ هزار و ۴۶۰ واحد قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با افزایش ۱.۴۴ درصدی در تراز ۲۶ هزار و ۷۷۷ واحدی ایستاد و در نهایت این هفته هر سه شاخص روندی مثبت را طی کردند نکته دیگر این که بازار سرمایه این هفته ۴ روز کاری را تجربه کرد.

در این هفته کاری شاخص صنعت سایر معادن با افزایش ۸.۴۳ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرد و بعد از آن صنعت وسایل ارتباطی با افزایش ۷.۴۷ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. در این هفته صنعت انتشار و چاپ نیز با کاهش ۵.۵۴ درصدی بیشترین اُفت را بین صنایع بورسی تجربه کرد.

تعیین نرخ تسعیر قیمت خوراک و قیمت پایه بورس کالا براساس نرخ فروش مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از ۲۸ هزار تومان به ۳۸ هزار تومان که تاثیر قابل توجهی بر سودآوری و شفافیت صنایع خواهد داشت، فاکتور اصلی رشد بازار و شاخص کل در این هفته بود. خبری که نقش پررنگی در مثبت کردن بازار داشت.

بعد از رسمی شدن انتقال بلوک خودرو و انتظار برای بلوک بعدی که توسط بانک تجارت به فروش خواهد رسید، گروه خودرو هم از پرنوسان‌های هفته بود نزدیک آخر هفته کاری سهم‌های کوچک و متوسط جبران جاماندگی از سهم‌های بزرگ کم کم مورد توجه قرار گرفتند و به نظر می‌رسد کم کم شاهد چرخش بخشی از نقدینگی بازار و حرکت آن‌ها باشیم.

حفظ ارزش معاملات در سطح قابل قبول حتی با توجه به تعطیلات پیش رو، همچنان برای روند فعلی بازار امیدوار کننده است. به نظر می‌رسد بازار نیم نگاهی به تسعیر ارزی دارایی‌های بانکی‌ها و سودی که از این محل شناسایی می‌کنند هم دارد که در ماه‌های پیش رو توسط بانک‌ها شفاف‌سازی صورت می‌گیرد.

 نکته مثبت تابلو‌های معاملاتی تجمع خریداران در منفی‌ها بود، که نشان می‌دهد حتی نوسان گیران و تریدر‌های کوتاه مدتی به دنبال جایگزینی سهام هستند و تمایلی به خروج از بازار وجود ندارد.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا