اخباربازار سرمایهتاپ

شاخص حدود ۵ درصد رشد کرد/ اصلاح ارزش سهم ها در روزهای پیش رو

طی معاملات هفته گذشته شاخص کل بورس با رشد ۴.۶۲ درصدی در ارتفاع یک میلیون و ۶۵۲ هزار و ۸۷ واحدی قرار گرفت.

به گزارش عصر خدمات ،در هفته کاری که به اتمام رسید شاخص کل هم وزن با رشد ۶.۵۵ درصدی در پله ۵۰۴ هزار و ۲۰۵ واحدی قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۴.۰۵ درصدی در ارتفاع ۲۱ هزار و ۳۳ واحدی ایستاد. به طور کل در این هفته هر سه شاخص با رشد همراه بودند.

در این هفته کاری هیچ شاخصی منفی نداشته‌ایم و تمامی شاخص‌ها در محدوده بالاتر از صفر قرار گرفتند. به طوری که کمترین رشد مربوط به صنعت حمل و نقل با صفر درصد افزایش بود و بعد از آن نیز صنعت سرمایه گذاری با ۱.۵۱ درصد رشد در جایگاه دوم گرفت و بیشترین رشد بین صنایع بورسی نیز مربوط به صنعت استخراج سایر معادن با افزایش ۱۹.۵۷ درصدی بوده است.

مجموع ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها در این هفته کاری ۴۷ هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان بود. جزئیات ارزش معاملات خرد روزانه به این شکل بود که روز شنبه ۷ هزار و ۷۵۳ میلیارد، یکشنبه ۹ هزار و ۵۴۷ میلیارد، دوشنبه ۹ هزار و ۹۱۲ میلیارد، سه‌شنبه ۹ هزار و ۹۹۳ میلیارد و چهارشنبه ۱۰ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان بر روی تابلو ثبت شد.

میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته کاری ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است که نسبت به هفته‌های گذشته رشد داشته است.

بازار سهام این هفته روز‌های پرنوسانی را پشت سر گذاشت؛ ارزش معاملات خرد روزانه بالا که همزمان با خروج پول حقیقی از صندوق‌های با درآمد ثابت بود نکته‌ی حائز اهمیت است.

نگاه معامله‌گر کوتاه مدت به قیمت است و با دستیابی به هدف یا شنیده‌ها دست به فروش می‌زنند. آخرین روز کاری هفته نامه‌ی عجیب ایران خودرو برای لغو عرضه دنا و مخالفت بورس کالا، اعلام سقف ۷ هزار تومانی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها (۴۰درصد افزایش) در لایحه بودجه سال آینده باعث ایجاد موج منفی هیجانی شد.

هرچند رشد اخیر بازار بخشی از عقب‌ماندگی از بازار‌های کالایی را جبران کرد، اما همچنان شرکت‌های زیادی با فاصله‌ی قابل توجه از ارزش واقعی خود معامله می‌شوند. همچنین تحولات شرکت‌ها، گزارشات فصلی، روند قیمت کامودیتی‌ها، برنامه‌های افزایش سرمایه، قیمت دلار بازار آزاد و نیمایی، عرضه‌های خودرو در بورس کالا و… عواملی هستند که در شکل‌گیری فرآیند روند بازار موثر بوده و خواهند بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا