اخباربازار سرمایهتاپ

شاخص سقف ۲۰ ماهه رشد را شکست/ رشد بورس متاثر از افزایش نرخ دلار

شاخص بورس در آخرین هفته کاری اردیبهشت ماه با رشد ۱.۶۱ درصدی به پله یک میلیون و ۵۹۵ هزار واحدی رسید.

به گزارش خبرنگار عصر خدمات، شاخص کل بورس در اولین روز  از  آخرین هفته کاری اردیبهشت ماه  در ارتفاع یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحد کار خود را آغاز و با شکستن سقف ۲۰ ماهه خود، روز چهارشنبه و در آخرین روز کاری ماه در ارتفاع یک میلیون و ۵۹۵ هزار واحد متوقف و رشد ۱.۶۱ درصدی را به ثبت رساند.

در این میان شاخص هم وزن نیز در هفته‌ای که گذشت با ۰.۱۴ رشد کار خود را در پله ۴۴۲ هزار و ۶۲۳ واحد به پایان رساند و شاخص کل فرابورس نیز  با ۰.۷۳ درصد رشد به پله ۲۱ هزار و ۶۴۳ واحد رسید.

در هفته گذشته میانگین ارزش معاملات بیش از ۷ هزار میلیارد تومان بود که این موضوع در چند هفته اخیر بی سابقه بوده است.

البته از نظر بازدهی نماد شکربن با ۴۰ درصد، نماد مدیریت با ۳۱ درصد و نماد پارس با ۲۶ درصد بازدهی مثبت، پربازده‌ترین نمادها در این هفته کاری بودند. کمترین بازدهی یا به عبارتی بیشترین اُفت نیز متعلق به نماد‌های غزر، خنصیر و زکشت با ۱۳ درصد کاهش بود.

همچنین در هفته قبل ۱۰۷ میلیارد تومان با میانگین روزانه ۲۱ میلیارد تومان  خروج نقدینگی را از بازار داشته‌ایم.

گفتنی است ، روند تورمی که در هفته گذشته در بورس شاهد بودیم  یکی از عواملی بود که در حرکت مثبت بازار تاثیر‌گذار بود. در کل با دورنمای تورمی مبلغ فروش شرکت‌ها افزایش و ارزش جایگزین آن‌ها رشد می‌کند.

علاوه بر این ترس سهامداران از عملکرد حقوقی نیز بر روند بازار اثرگذار بود و اگر این ترس نبود شاید شرایط مطلوب‌تر هم می‌شد، رسیدن به محدوده مقاومتی هم کمی سرعت رشد را گرفت. نرخ دلار نیز از دیگر عومل اثرگذار بر روند در این هفته محسوب می‌شود.

انتهای پیام /

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا