اخباربازار سرمایهتاپ

شاخص نزولی شد/ افزایش دامنه نوسان مانع ریزش بورس نشد

طی هفته گذشته شاخص کل با کاهش ۰.۲۱ درصد به پله یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۳۷۷ واحد رسید.

به گزارش عصر خدمات ،شاخص کل هم وزن در این هفته کاری با رشد ۰.۸۹ درصدی به ارتفاع ۴۱۱ هزار و ۸۹۷ واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۰.۰۶ درصدی در ارتفاع ۱۹ هزار و ۳۱۰ واحد ایستاد. در مجموع این هفته کاری شاخص کل هم وزن که نمایانگر سهم‌های کوچک‌تر بازار است، وضعیت بهتری را تجربه کرد.

در این هفته صنعت انتشارات و چاپ با رشد ۱۰.۶۸ درصدی بیشترین رشد را بین صنایع داشت. بعد از آن نیز صنعت حمل ونقل با رشد ۶.۹۴ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. بیشترین کاهش نیز برای صنعت خودرو بود که ۴.۴۷ درصد کاهش را تجربه کرد و صنعت اطلاعات و ارتباطات نیز با کاهش ۳.۱ درصدی در رتبه دوم بیشترین کاهش قرار گرفت.

در حالی که بورس نیز مانند دیگر بازار‌ها در انتظار رفع ابهامات سیاسی و تعیین تکلیف نهایی است، با وجود افزایش دامنه نوسان قیمت، این هفته شاهد بازاری متعادل بودیم. بعد از ماه‌ها گمانه‌زنی، ارزش کارشناسی سهام بلوک دولتی سایپا (بدون احتساب ارزش مدیریتی) منتشر شد.

 علاوه بر موارد گفته شده خبر‌هایی از تغییرات در اساسنامه و مشخصات صندوق‌های‌etf دولتی، برای رساندن قیمت تابلوی آن‌ها به ارزش خالص دارایی به گوش می‌رسد که باید منتظر قطعی شدن این تغییرات بود. تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های کوچک و متوسط، تک سهم‌ها را در روند مطلوب‌تری قرار داده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا