اخباربازار سرمایهتاپ

شاخص ۰.۸ درصد عقب نشینی کرد/ تاثیر نرخ دلار بر کاهش ارزش سهم ها

طی هفته اخیر شاخص کل بورس با کاهش ۰.۸ درصدی ، به پله یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۵۱ واحد سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار عصر خدمات، شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۲.۷ درصدی به پله ۴۰۷ هزار و ۱۲ واحد رسید. همچنین شاخص کل فرابورس با کاهش ۱.۶ درصدی هفته را به پایان رساند.

با توجه به گزارش صورت‌های مالی حسابرسی شده و همچنین گزارش‌های مالی حسابرسی نشده برخی از شرکت‌های بزرگ، از جمله فولاد و نماد‌های پالایشگاهی (در روز آخر معاملاتی) اندکی از سرعت کاهش ارزش بازار، کاسته شد و در روز آخر معاملاتی هفته، با افزایش ارزش معاملات مواجه شدیم.

مهمترین اخباری که در شروع هفته بازار سرمایه را دست خوش تغییر کرد، بحث افزایش نرخ بهره آمریکا به میزان ۰.۷۵ درصد و رسیدن آن به ۳.۵ درصد بوده است که در نهایت موجب کاهش قیمت کامودیتی‌ها شد. البته احتمال رکود بیش از پیش در بازار‌های جهانی حس می‌شود که می‌تواند دور نمای بازار ما را اندکی خاکستری کند.

همچنین خبر رشد نرخ دلار صرافی ملی را داشتیم که می‌تواند نوید افزایش نرخ دلار نیما باشد و احتمالا این موضوع بخشی از کاهش سودآوری ناشی از ریزش قیمت‌ها در بازار کامودیتی‌ها را برای سال مالی کنونی جبران کند.

در هفته گذشته پر بازده‌ترین صنعت، گروه محصولات چوبی و پس از آن فرآورده‌های نفتی بود که به ترتیب ۲.۵ و ۲.۳ درصد رشد داشته‌اند، اما صنایعی مانند محصولات کاغذی با کاهش ۶.۷ درصد، محصولات فلزی با افت ۵.۱ درصد و انبوه سازی نیز با کاهش ۵.۱ درصد، به ترتیب بیشترین کاهش قیمت‌ها را تجربه کردند.

در هفته گذشته اخباری همچون، افزایش مجدد نرخ بهره بین بانکی به ۲۰.۹۵، تداوم ابهامات سیاسی، کاهش نرخ‌های جهانی کامودیتی‌ها و اعلام مجدد عرضه خودرو در بورس کالا بر روی روند بازار سرمایه موثر بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا