اخبارخودرو

شایان دیزل دافران را به مشهد می برد/ کشنده H7 با استانداردهای اروپایی

شایان دیزل کشنده دافران H7 را با موتور ۱۲ لیتری ۶ سیلندر خطی از نشان یوچای (Y&C) با تکنولوژی ساخت شرکت AVL اتریش به بازار عرضه می کند.

به‌گزارش‌خبرنگار‌عصرخدمات، استقبال تولیدکنندگان و خریداران از خودروهای جدید سنگین بخش تجاری در سال های اخیر باعث شده بسیاری از تولیدکنندگان این خودروها در مسیر گسترش محصول گام های بلندی بردارند. این روند در حالی رو به پیشرفت است که همکاری های گسترده سازندگان ایرانی با طرف های چینی باعث ورود خودروهای جدید به خطوط تولید کشور شده است.

این در شرایطی است که تولیدکنندگان چینی نیز با گذشته تفاوت های بسیاری دارند و در بخش مهندسی محصول از بهترین و جدید ترین قطعات و مجموعه ها استفاده می کنند. کشنده دافران H7 از محصولات شرکت شایان دیزل که در خلال برگزاری نمایشگاه خودرو تهران در اردیبهشت ماه به نمایش درآمد، از جمله این خودروهای نوظهور بازار ایران است. این کشنده در نمایشگاه خودروی تهران مورد استقبال رانندگان و مالکان حوزه حمل و نقل تجاری قرار گرفت و به همین دلیل برآن شدیم نگاهی به این محصول شایان دیزل داشته باشیم.

شایان دیزل توانسته با همگام سازی صحیح موتور و گیربکس این محصول برای بازار کشور، کشنده دافرانH7 را به یکی از کشنده های محبوب در میان رانندگان تبدیل کند. از نکات حائز اهمیت دیگر در خصوص این خودرو باید به طراحی کابین بر اساس استاندارد های اروپایی اشاره کرد که به دلیل ارتفاع و زوایای دید مناسب در جاده جز یکی از گزینه های اصلی خرید قرار دارد.

رانندگان خودرو های سنگین در بازار کشنده های صفر کیلومتر در میان کاندید‌ها همیشه استقامت و کارآمد بودن اجزا کشنده برایشان جز مهم ترین شاخص های انتخاب است. شایان دیزل کشنده دافران H7 را با موتور ۱۲ لیتری ۶ سیلندر خطی از نشان یوچای (Y&C) با تکنولوژی ساخت شرکت AVL اتریش به بازار عرضه می کند. شرکتی که بسیاری از بهترین موتورهای جهان را برای کمپانی های مرسدس بنز، داف و … طراحی کرده است.

موتور این خودرو می تواند ۴۸۰ اسب بخار نیرو و گشتاور ۲۲۳۰ نیوتن متر را تولید کند و به این ترتیب اصلی ترین دغدغه متقاضیان یعنی کشش خودرو هرماه با بار را به کمک گشتاور بالا برطرف کرده است. البته این موتور ورژن های قوی تری نیز دارد که احتمالا در آینده توسط شایان دیزل ارائه شود. استاندارد آلایندگی این موتور یورو ۵ پلاس است که با اضافه شدن ادبلو می تواند استاندارد های یورو ۶ را پاس کند که منطبق بر استانداردهای اروپایی است.

توان تولید شده در کشنده دافران از طریق گیربکس ZFمدل ترکسون که یکی از نشان های مطرح و قابل اطمینان بازار خودروهای سنگین است به چرخ ها منتقل می شد. این گیربکس، ۱۲ دنده جلو و ۴ دنده عقب و قابلیت تعویض دنده به صورت اتوماتیک و دستی را همراه با سیستم اینتاردر(ترمز گیربکس) ۵ مرحله ای در اختیار رانندگان قرار داده است.

با توجه به تقاضا بازار کشنده ها، دافران H7 در نسخه ۲*۴ عرضه می شود تا هم استهلاک کمتری داشته باشد و هم ظرفیت وزن نهایی کشنده افزایبش پیدا کند. محور عقب این محصول دارای سیستم قفل دیفرانسیل است تا در زمان لزوم به کمک رانندگان آمده تا بتوانند به بهترین شکل کشنده را کنترل کنند.

دافران H7 به سیستم ترمز ضدقفل (ABS) و ترمز هوشمند اضطراری پیشرفته(AEBS)جهت جلوگیری از برخورد با موانع ساخت کشور آلمان مجهز شده است. برای جلوگیری از لغزش، این کشده به سیستم ضد لغزش (ASR) تجهیز شده است. سیستم الکترونیک پایداری(ESC)، توانایی فرمان پذیری خودرو در حین ترمز EBS و سیستم تقسیم الکتریکی نیروی ترمز بر روی چرخ ها(EBD) از دیگر تجهیزات این خودرو هستند.

همچنین از دیگر امکانتی دیگر که در اختیار رانندگان قرار گرفته است، می توان به ترمز تپه یا HAS اشاره کرد. کلیه ادوات و شیر ها سیستم ترمز از نشان مطرح WABCO استفاده شده تا ضریب اعتماد به سیستم ترمز این خودرو افزایش پیدا کند.

شایان دیزل حتی رادار خطی (LDWS) را نیز بر روی H7 قرار داده است تا کمترین درصد احتمالا انحراف از مسیر وجود داشته باشد. ضمن این که کولر درجا و یخچال در کابین نیز برای رفاه بیشتر رانندگان در این کشنده وجود دارد. از جمله تجهیزات قابل سفارش در دافران H7 سیستم(ADR) یا قطع کن اتوماتیک دینام است.

زیرا با توجه به مصوبه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشنده های تانکر حامل مواد سوختی و شیمیایی باید از این سیستم استفاده کننده تا در حین بروز حادثه سیستم برق دینام و باتری جهت جلوگیری از انفجار قطع شود. بغل گیربکسی برای مصارف خاص و سیستم صوتی به همراه نمایشگر از سایر آپشن هایی هستند که شرکت شایان دیزل بر روی این محصول عرضه خواهد کرد.

شرکت شایان دیزل با کشنده دافرانH7 در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد از ۹ تا ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۱ حضور خواهد داشت و به این ترتیب علاقه مندان می توانند با حضور در این نمایشگاه از نزدیک با این کشنده آشنا شوند.

نویسنده:علی غفاری

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا