اخباربازار سرمایهتاپ

شروط ورود سرخابی ها به بازار بورس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات، موضوع واگذاری سرخابی ها در سال اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود که در نتیجه قرار شد تا این دو باشگاه پس از بررسی و ارزش گذاری آنها تا پایان سال جاری در فرابورس عرضه اولیه شوند.

به گفته جمشیدی فر کارشناس ارزش‌گذار باشگاه استقلال به دلیل زیان‌دهی شرکت استقلال امکان ارزیابی شرکت طبق ضوابط سودآوری وجود نداشته و مبنا NAV بوده. ارزش برند استقلال یک هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان و املاک و مستغلات آن یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. بعلاوه ارزش شرکت سهامی عام استقلال ۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان تعیین شده که قیمت هر سهم حدود ۳۸۸ تومان خواهد بود.

رنجبر کارشناس ارزش‌گذار باشگاه پرسپولیس نیز درابره ارزش این باشگاه می گوید:بنای ارزش‌گذاری باشگاه پرسپولیس بر اساس آیین نامه اجرایی شیوه قیمت‌گذاری بنگاه‌ها و با استفاده از کارشناسان دادگستری بوده است؛ که ارزش روز دارایی‌های این شرکت ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و بدهی‌ها ۳۳۰ میلیارد تومان بوده است. بر همین اساس قیمت پایه سهام ۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان است.همچنین ارزش برند پرسپولیس یک هزار و ۹۸۴ میلیارد تومان و دارایی‌های ثابت آن یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.

به گفته میثم فدایی مدیر عامل فرابورس پذیره‌نویسی سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که هیئت مدیره فرابورس با هدف حمایت از انجام اصلاحات بنیادین راهبری ارتقای شفافیت و بهبودهای میاد شرکتی این دو باشگاه و با توجه به وظایف قانونی در خصوص حفاظت از سرمایه سهامداران با پنج شرط اجازه ورود سرخابی ها را به فرابورس داده است.

شروط پنجگانه به شرح زیر است:
تکمیل اعضای هیئت مدیره دو باشگاه و تعیین تکلیف وضعیت ثبتی آن‌ها
تعیین تکلیف برند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که باید مالکیت برند هر دو باشگاه به خودشان منتقل شود
تعیین تکلیف کمپ ناصر حجازی و مرغوبکار
انجام ارزشگذاری این دو باشگاه توسط مشاوران سرمایه گذاری و تامین سرمایه طبق دستورالعمل سازمان بورس به فرابورس
تایید حسابرسی باشگاه‌ها از سوی کمیته‌های حاکمیت شرکتی

در این میان قربانزاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز می‌گوید سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس ارزیابی اولیه نخواهند شد و مردم در افزایش سرمایه دو باشگاه مشارکت خواهند کرد‌.

به علاوه ۱۰ درصد از سهام سرخابی ها در قالب صرف سهام و مشارکت در افزایش سرمایه در بازار پایه فرابورس عرضه خواهد شد و ۵ درصد دیگر از آن سهام به پیشکسوتان و هواداران واگذار می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا