اخبارخودرو

صادرات خودروی تارا به کنفدراسیون روسیه طی سال جاری

مدیر عامل ایران خودرو گفت:اولین محصول ایران به کشور روسیه براساس تفاهم انجام شده در سال جاری به صورت CBU خواهد بود.

خطیبی مدیر عامل ایران خودرو در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات ،در خصوص دستاوردهای سفر مسکو بیان کرد : بازدیدکنندگان و مردم روسیه به توان و ظرفیت بالقوه و بالفعل که در صنعت خودروسازی ایران است به اندازه قابل توجهی پی بردند. در حوزه اجرا و عمل یک‌هزار دستگاه (آتومان) هست که طی تفاهم نامه امضا شده صادر خواهد شد. به علاوه طی شب گذشته با یکی از بزرگترین توزیع کنندگان و فروشندگان در کل کنفدراسیون روسیه( کلاچ آف تو) قرار داد و تفاهم نامه ای امضا شد تا صادرات خودروی تارا به این کنفدراسیون صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: بازار روسیه بسیار بزرگ است و سالی ۲ میلیون دستگاه خودرو می سازد. در حوزه قطعه سازی یک‌سری توانمندی هایی دارند که می توانیم با آنها مشارکت و ازاین توانمندی ها استفاده کنیم ، در حال حاضر حدود ۳ تا ۴ قطعه ساز ما به صورت OEM صادرات دارند و در نمایشگاه تحول صنعت خودرو نیز حضور داشتند.

مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد :در حوزه قطعه می توان سرمایه گذاری مشترکی انجام داد و در ایران یا روسیه تولید قطعات کرد. این اتفاق در حوزه خودروی سواری هم رخ خواهد داد، اگر بخواهیم برنامه ای برای صادرات قابل توجه به روسیه داشته باشیم، در حالی که هدف‌گذاری ما طی ۳ سال آینده گرفتن سهم ۱۰ درصدی از بازار روسیه است، که اگر بخواهیم در این امر موفق باشیم باید CKD از ایران صادر شود و در کشور روسیه با مشارکت تولیدکنندگان این کشور مونتاژ صورت گیرد.

خطیبی در خصوص پلتفرم های مورد استفاده در صنعت خودرو روسیه گفت: استفاده از پلتفرم صنعت خودروی ایران و روسیه برای هر دو کشور طی مذاکرات صورت گرفته فراهم شده و بزودی تعیین و تکلیف می شود. علت تعویق آن ناشی از بهم ریختگی سازمان روسیه پس از تحریم ها است. اولین محصول ایران به کشور روسیه براساس تفاهم انجام شده در سال جاری به صورت CBU خواهد بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا