اخباراقتصاد کلانتاپ

ضرورت برنامه‌ریزی برای مهار تورم و مدیریت بازار ارز

یک فعال کارگری رشد تولید را نیازمند نیروی کار با تجربه و بانگیزه دانست و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای مهار تورم و مدیریت بازار ارز تاکید کرد.

به گزارش عصر خدمات، فتح الله بیات، در ارزیابی نامگذاری شعار سال و تحقق مهار تورم و رشد تولید اظهار کرد: کنترل تورم و مهار آن یکی از خواسته‌های نه تنها جامعه کارگری بلکه آحاد جامعه است چرا که با مهار تورم رشد اقتصادی و رونق تولید به وجود می‌آید.

وی افزود: اگر تولید به رشد برسد و تولید با کیفیت داشته باشیم، به همان میزان منجر به صادرات محصولات تولیدی می شود که جدا از مصارف داخلی می تواند برای کشور و دولت ارزآوری داشته باشد.

این فعال کارگری تاکید کرد: برای مهار تورم باید بسترها و زیرساختهای آن را در کشور فراهم و مولفه‌های افزایش تولید و توجه به نیروی کار را تقویت کنیم.

بیات افزود: رشد تولید در ابتدا به نیروی کار مفید و با تجربه و با انگیزه نیاز دارد و پس از باید تکنولوژی به روز و فضای کسب و کار مناسب فراهم شود.

به گفته وی تورم روی معیشت جامعه به ویژه کارگران و اقشار محروم و آسیب پذیر تاثیرگذار است و نامگذاری شعار سال نیز بر این مبنا صورت گرفته تا با توجه به اهمیت موضوع ارکان حاکمیت به سمت مهار تورم و رونق تولید پیش بروند.

این فعال حوزه کار، نرخ ارز و دلار را از دیگر موارد اثرگذار در اقتصاد و معیشت دانست و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای مهار تورم و مدیریت بازار ارز تاکید کرد.

بیات با بیان اینکه اگر تورم کنترل شود، قیمتها تثبیت خواهد شد، گفت: در کنار این مساله باید قدرت خرید آحاد جامعه نیز تقویت شود زیرا موجب خرید محصولات تولیدی می شود.

وی در پایان افزود: شهرک‌های صنعتی در سال گذشته با کمبود نیروی کار مواجه بودند که امیدواریم امسال با افزایشی که در خصوص حقوق و دستمزد داده شد، شهرک‌های صنعتی مشکلی در جذب و تامین نیروی مورد نیاز نداشته باشند.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا