اخبارخودرو

محصول جدید ایران خودرو ١٨٠ تا ٣٠٠ میلیون/ امسال ٧۵٠ هزار خودرو میسازیم

مدیر عامل ایران خودرو گفت: ٢٧٢ برنامه کیفی در ایران خودرو تعریف شده است و حداقل ۴٠ درصد نسبت به اسفند سال قبل افزایش کیفیت داشته ایم و این آمار شرکت بازرسی کیفیت و استانداردهای کشور است.

به گزارش خبرنگار عصر خدمات ،مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم رونمایی از کشنده آتامان ایران خودرو دیزل گفت: قرار ما این بود که در سال ١۴٠١ هر دو ماه محصول جدید داشته باشیم که امروز آتامان یکی از این محصولات است. همین که دغدغه بزرگ ایران خودرو یعنی ایران خودرو دیزل در حال حاضر رفع شده است باید از مهندس توسلی مهر و کل مجموعه ایران خودرو دیزل تشکر کرد.

وی  تصریح کرد: در ایران خودرو نوین از ۵ ماه قبل برنامه ریزی هایی انجام شد که دستاوردهایی داشته است. از جمله آنها افزایش تولید و کیفیت بود و در سال ١۴٠١ ما تولید ٧۵٠ هزار دستگاه خودرو را هدف قرار داده ایم. متاسفانه در گذشته کار بد را بدتر از بد انجام می دادیم. به طور مثال پژو ۴٠۵ که زیان ده بود، کیفیت مناسب هم نداشت با تیراژ بالا تولید می شد.

مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: نکته مهم این است که اشتباه در تعریف تولید صورت گرفته بود و به همین دلیل تولید ناقص را تولید مکانیکی می نامیدیم در حالی که این کلابی در فرایند ساخت بود. اما در تعاریف جدید ما تولید یعنی خودرویی که بتوانیم در اختیار واحد فروش بگذاریم. ما سه مرحله پروژه تعریف کرده ایم تا ١٠٠ در صد تولیدات در خرداد ماه کامل باشند و تیراژ تولید امروز از ٢۵٠٠ دستگاه در حال رشد به سمت ٢٩٠٠ دستگاه است.

وی  در خصوص مشکلات در شرایط فعلی گفت: با انتقادهای نادرست و فضاسازی هایی که انجام شد در دوران تحریم ها، قیمت چیپ ست از ٢ یورو به ١٢٠ یورو رسید و امروز به دلیل غلبه در بسیاری از مشکلات قیمت این قطعه به ۴٠ یورو رسیده است.

خطیبی ادامه داد: ٢٧٢ برنامه کیفی در ایران خودرو تعریف شده است و حداقل ۴٠ درصد نسبت به اسفند سال قبل افزایش کیفیت داسته ایم و این آمار شرکت بازرسی کیفیت و استانداردهای کشور است. واقعیت این است که بدون هر نوع نگاه تعصبی عملکرد صنعت خودرو در حوزه کیفیت با همه مشکلاتی که وجود داشته است قابل دفاع نیست و باید این را بپذیریم.

مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به برنامه های آینده ایران خودرو گفت: امیدواریم در روزهای آینده اخبار خوبی از ایران خودرو مردم خواهند شنید. ضمن این که پروژه k125 نیز با حضور آقای وزیر رونمایی می شوند و البته خودروی ریرا هم در برنامه رونمایی داریم. ضمنا TF21 محصول دیگری است که ظرف ١٨ ما باید به تولید برسد و در سگمنت قیمتی ١٨٠ تا ٣٠٠ میلیون تومان راهی بازار می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: واردات خودرو به درستی انجام شود و فشار از روی ایران خودرو برداشته شود زیرا ما مخالف واردات نیستیم و موافق رقابت هستیم. البته امیدواریم موضوع قیمت دستوری هم حل شود تا بتوانیم متناسب با قیمت تمام شده محصول را به فروش برسانیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا