خودرومقایسه خودرو

مقایسه فولکس واگن تیگوان با رنو کولئوس

شاسی بلندهای خارجی با کیفیتی طی چند سال اخیر وارد بازار ایران شده‌اند که از طرفداران زیادی هم برخوردار بودند. تیگوان و کولئوس خودروهای ساخت آلمان و فرانسه هستند که به واسطه طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا در ایران طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کرده‌اند.

اما خوب شاید خیلی از خریداران با این دو خودرو و به خصوص تیگوان آشنایی کاملی نداشته باشند از همین رو تصمیم گرفتیم در این مقاله به طور کامل یک مقایسه بین فولکس واگن تیگوان با رنو کولئوس انجام دهیم.

فولکس واگن تیگوان با رنو کولئوس

مقایسه ظاهری فولکس واگن تیگوان با رنو کولئوس

هر دو خودرو در طراحی ظاهری بسیار خوب عمل کرده‌اند و می‌توانند نظرات خریداران را به خود جلب کنند. در نمای جلویی رنو کولئوس چراغ‌های کشیده و منحنی آن را می‌بینید که دارای یک بخش اضافه در زیر چراغ اصلی است. رنو برای جذاب‌تر شدن این بخش یک نوار نوری شکل را زیر چراغ اصلی به شکل منحنی اضافه کرده است.

جلو پنجره به صورت افقی طراحی شده و دارای شکلی منحنی مانند یک وان حمام است. در وسط جلو پنجره لوگوی رنو قرار دارد. در نمای جلویی تیگوان همه چیز متفاوت است، به شکلی که چراغ‌های جلو با جلو پنجره دقیقا در یک راستا قرار دارند و طراحی خطوط افقی جلو پنجره حتی در چراغ‌ها دیده می‌شود. همه چیز در نمای جلویی تیگوان منظم است.

در نمای بغل هر دو خودرو می‌توانید نمایی از یک خودرو شاسی بلند تو شهری را ببینید که به زیبایی طراحی شده‌ است. در کنار این می‌توانید رینگ‌های آلومینومی را ببینید که به زیبایی طراحی شده‌اند تا نمای بغل این دو خودرو را کامل کنند.

در نمای عقب تیگوان می‌توانید چراغ‌های دو تکه با زاویه‌های تیز و منحنی‌های شکسته را ببینید. درب صندوق عقب با ابعادی مناسب طراحی شده و پلاک اتومبیل هم بر روی آن قرار می‌گیرد.

در نمای عقب کولئوس هم چراغ‌های دو تکه و بسیار کشیده این خودرو را می‌بیند که یک نوار باریک از آن‌ها جدا شده و به سمت چراغ دیگر می‌رود. قبل از این‌که این دو نوار به یکدیگر برسند و همه درب صندوق عقب را بپوشاند لوگوی رنو قرار گرفته و این اجازه را نمی‌دهد.

در طراحی داخل کابین هم هر دو خودرو به خوبی عمل کرده‌اند و نمایی مدرن و کاربردی را به نمایش گذاشته‌اند. کابین تیگوان با خطوط صاف و شکسته طراحی شده و بخش میانی آن به دو بخش تقسیم شده است. در بخش بالایی نمایشگر و کانال‌های کولر و در بخش پایینی پنل مدیریت قسمت‌های مختلف قرار گرفته است. فرمان دور چرم تیگوان با دکمه‌های کنترلی طراحی شده تا هم زیبا باشد و هم کاربردی. بخش‌های داخلی درب با چرم پوشیده شده که هم‌خوانی جذابی با تریم داخلی رو صندلی‌ها دارد.

در نمای داخلی کولئوس هم می‌توانید طراحی بی‌نظیری را ببینید. یک نمایشگر به شکل مستطیل ایستاده در وسط داشبورد قرار گرفته است. زیر آن دکمه‌های مدیریتی و در کنار آن هم کانال‌های کولر قرار گرفته است. تریم داخلی کولئوس درو رنگ است و زیبایی ویژه‌ای به آن داده است. فرمان دور چرم این خودرو به همراه دکمه‌های کنترلی طراحی شده است تا هم زیبایی داشته باشد و سهولت در عمل‌کرد را برای راننده به ارمغان آورد. کنسول بین راننده و شاگرد در هر دو خودرو وجود دارد که یک استراحتگاه برای دست راننده و قرار گرفتن دنده بر روی آن است.

مقایسه ابعاد و اندازه رنو کولئوس و فولکس واگن تیگوان

از نظر اندازه و بدنه تقریبا این دو خودرو نزدیک به یکدیگر هستند و در یک کلاس دسته‌بندی می‌شوند. طول کولئوس ۴۶۷۳ میلی‌متر و عرض آن هم ۲۰۶۳ میلی‌متر است. همچنین ارتفاع این خودرو ۱۶۷۸ میلی‌متر و فاصله دو محور آن از یکدیگر هم ۲۷۰۵ میلی‌متر است. طول تیگوان هم چیزی معادل ۴۴۸۶ میلی‌متر و عرض آن هم ۱۸۳۹ میلی‌متر است.

ارتفاع این اتومبیل آلمانی ۱۶۴۶ میلی‌متر و فاصله دو محور آن از یکدیگر هم ۲۶۷۷ میلی‌متر است. هر دو خودرو برای ۴ نفر ظرفیت نشستن دارد. وزن کولئوس ۱۶۰۷ کیلوگرم و وزن تیگوان هم ۱۶۴۵ کیلوگرم است که برای خودروهایی در این کلاس و ابعاد خیلی هم بد نیست.

ظرفیت صندوق عقب رنو کولئوس چیزی معادل ۵۵۰ لیتر و ظرفیت صندوق عقب فولکس واگن تیگوان ۴۷۰ لیتر ظرفیت دارد. بدیهی است که در هر دو خودرو با خواباندن صندلی‌های عقب حجم خیلی بیشتری برای قرار دادن بار خواهید داشت. قطر رینگ‌های کولئوس ۱۹ و قطر رینگ‌های تیگوان هم ۱۸ اینچی است. همچنین عرض تایر هر دو خودرو ۲۲۵ میلی‌متر است. حجم باک بنزین در کولئوس ۶۰ و در تیگوان هم ۶۳ لیتر است.

 

مدل خودرو فولکس واگن تیگوان رنو کولئوس
پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور ۲ لیتر ۲.۵ لیتر
حداکثر قدرت ۱۸۰ اسب بخار ۱۷۰ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتون متر ۲۳۳ نیوتون متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه CVT دو دیفرانسیل هوشمد
مصرف سوخت (ترکیبی) ۷.۸ لیتر ۸.۴ لیتر
شتاب صفر تا ۱۰۰ ۷.۸ کیلومتر بر ثانیه ۹.۹ کیلومتر بر ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت ۱۹۹ کیلومتر در ساعت

فولکس واگن تیگوان با رنو کولئوس

مقایسه مشخصات فنی رنو کولئوس و فولکس واگن تیگوان

موترو این دو خودرو تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد که موجب شده رانندگی با آن‌ها هم تفاوت زیادی پیدا کند. رنو برای کولئوس یک موتور خطی ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ در نظر گرفته که دارای حجمی معادل ۲۴۸۸ سی‌سی است.

تنفس این موتور طبیعی است و می‌تواند به حداکثر قدرت ۱۷۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و به حداکثر گشتاور ۲۳۳ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه برسد. در این طرف فولکس واگن را داریم که برای تیگوان یک موتور با حجم ۱۹۸۴ سی‌سی توربورشارژ را در نظر گرفته که ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد.

این موتور می‌تواند به حداکثر قدرت ۱۸۰ اسب بخار در ۳۹۴۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه برسد که نشان از قدرت خوب این پیشرانه دارد.

زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در کولئوس ۹.۸ ثانیه   و در تیگوان ۷.۷ ثانیه است که نشان از چالاک بودن تیگوان دارد. همچنین حداکثر سرعت در کولئوس ۱۹۹ کیلومتر بر ساعت و در تیگوان هم ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت است. میزان مصرف سوخت ترکیبی کولئوس ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

همچنین مصرف سوخت بنزین تیکوان در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۳ لیتر است. تیگوان دارای سیستم استارت-استاپ  است که باعث می‌شود میزان آلایندگی خودرو و مصرف سوخت در دوره‌های طولانی‌ مدت کم می‌شود. کولئوس دارای جعبه دنده اتوماتیک CVT و تیگوان دارای جعبه دنده اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه است. محور محرک در کولئوس  چرخ است. ترمزهای جلو و عقب هر دو خودرو دیسکی خنک شونده است. علاوه بر این فرمان‌های هر دو خودرو هم برقی است و ستون فرمان تلسکوپی حمایت می‌کند.

فولکس واگن تیگوان با رنو کولئوس

مقایسه امکانات و آپشن های رنو کولئوس و فولکس واگن تیگوان

هر دو خودرو دارای امکانات و آپشن‌های بی‌نظیری هستند که سهولت در رانندگی و ایمنی را بالا خواهد برد. هر دو خودرو دارای سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم تقسیم نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری خودروی ESP و سیستم ترمز اضطراری خودکار است.

همچنین می‌توانید سیستم ورود و استارت بدون کلید را ببینید که موجب بالا رفتن ایمنی و سهولت در عمل‌کرد شود. دورین و سنسور دنده عقب هم در هر دو خودور دیده می‌شود.

فولکس واگن تیگوان با رنو کولئوس

تجهیزات فولکس واگن تیگوان رنو کولئوس
چراغ چراغ دی­لایت، چراغ LED چراغ دی­لایت، چراغ LED
سیستم‌های مولتی مدیا ۸ عدد بلندگو ۱۲ عدد بلندگو
صفحه نمایش ۸ اینچ لمسی ۸.۷ اینچ لمسی
آینه تاشوی برقی به­همراه گرمکن گرمکن
تهویه مطبوع تهویه مطبوع سه­گانه تهویه خودکار حتی برای سرنشینان عقب
صندلی جنس پارچه، گرم­کن،صندلی­‌های تاشوی عقب جنس چرم، گرم­کن،
شیشه بالابر برقی بالابر برقی
سیستم ‌های هشدار دهنده دوربین دنده عقب، سیستم ورود بدون کلید، سیستم هشدار هستگی راننده، سنسور باران، سنسور پارک دوربین دنده عقب، سنسور پارک، سنسور باران
سانروف دارد دارد
سایر امکانات امکان تعویض دنده از پشت فرمان کروز کنترل

سخن آخر

هر دو خودرو از کیفیت بالایی برخوردار هستند و تقریبا به یکدیگر نزدیک هستند. اما در مجموع می‌توان گفت که کیفیت فولکس واگن تیگوان بهتر بوده و مشخصات و فنی و امکاناتی آن هم بهتر است. شاید بهتر باشد کولئوس را در زمره خودروهای کره‌ای قرار دارد تا خودروهای با کیفیت آلمانی که کاملا بین خریداران شناهته شده هستند.

نویسنده: نادر شاه‌نشین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا