اخباراقتصاد کلانتاپ

مهلت ثبت کارتخوان‌ها در سامانه مالیاتی امروز به پایان می رسد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات، آخرین مهلت ثبت نام کارتخوان ها به سامانه مالیاتی امشب به پایان می‌رسد و در حال حاضر تصمیم برای تمدید زمان آن در نظر گرفته نشده است.

بر اساس آخرین آمار تا ظهر دیروز حدود ۴ میلیون و ۶۳۷ هزار دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir متصل شده‌اند که از این تعداد ۲ میلیون و ۵۹۵ هزار دستگاه دیگر نیز درخواست غیر فعال سازی داده اند یعنی در مجموع از ۱۱ میلیون دستگاه پوز ای که در کشور وجود دارد و ۷ میلیون و ۲۳۲ هزار دستگاه کارتخوان تعیین تکلیف شده‌اند.

از میان دستگاه های غیر فعال موجود در کشور بانک مرکزی تا به حال دو میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه کارت خوان که دارای صاحبان فوتی و یا بدون تراکنش بوده را قطع کرده است.

طبق قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تمام دستگاه‌های کارتخوان و درگاه های فروش باید به کد مالیاتی متصل شوند به همین دلیل به تمام دارندگان دستگاه کارتخوان تا پایان بهمن ماه مهلت داده شده تا دستگاه خود را در سامانه مودیان مالیاتی ثبت کنند،دارندگان تا ۳۰ بهمن‌ماه فرصت دارند دستگاه خود را به سامانه مالیاتی متصل کنند و اگر کسی این اقدام را انجام ندهد دستگاه کارت خوان وی قطع خواهد شد.

در این راستا بانک مرکزی موظف شده تا به همکاری سازمان امور مالیاتی، ظرف یکسال پس از ابلاغ قانون دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه الکترونیکی را ساماندهی کند، و با ایجاد تناظر بین آنها با مجوز فعالیت شماره اقتصادی بنگاه های اقتصادی به هر یک از پایانه های فروش شناسه یکتا اختصاص دهد.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا