اخبارخودرو

مکث موتور بی مکث به سمت برقی شدن/ محصول برقی اقتصادی در راه است

 مدیرعامل مکث موتور گفت:ما در مکث موتور یک استراتژی تعریف کردیم که شامل خودرو تجاری سبک، خودرو خانواده اقتصادی، خودرو خانواده متوسط و خودرو خانواده لوکس است.

به گزارش خبرنگار عصر خدمات ، خودرو خانواده متوسط که ارائه شده است که همان تیارا است و در خلال چهارمین نمایشگاه خودرو رونمایی شد. در شش ماه دوم سال جاری نیز خودرو خانواده اقتصادی رونمایی خواهد شد. خودرو خانواده لوکس  هم در سال آینده به سبد محصول اضافه می شود.

بابک وطن خواه مدیرعامل مکث موتور گفت:قرارداد خودرو برقی هم در مکث موتور در مراحل پایانی است. این خودرو با فاصله محوری ۲.۴ متر و به صورت چهار درب با گنجایش برای چهار نفر تولید خواهد شد. این خودرو قادر به پیمایش ۳۳۵ کیلومتر مسافت است و در دسته خودروهای شناخته شده قرار دارد. این محصول به کشور کره صادر شده است و در حال حاضر قرار است به ژاپن هم صادر شود.ساخت خودروی برقی جز وظایف خوروسازان برای حمایت از هوای پاک و محیط‌زیست است.

مدیرعامل مکث موتور تصریح کرد: با قطعی شدن قرار داد خودرو برقی با خودروسازان دیگر در یک خط استارت در زمینه رقابت قرار می گیریم. در این نقطه می تواند انتقال دانش فنی رخ بدهد، به دلیل برقی بودن این خودرو در بحث زنجیره تامین می توان سرمایه گذاری اتفاق بیفتد و به این ترتیب انتقال دانش فنی در حوزه زنجیره تامین نیز از اهداف ماست. البته در این خصوص با شرکت مپنا صحبت هایی شده است.

وطن خواه دلیل انتخاب این خودرو توسط مکث موتور را مصارف شهری بیان کرد و گفت:بعد از ارائه محصول در سبک و سیاق پیمایش شهری کم کم می توان با افزایش پیمایش خودرو و استفاده از محصولات برقی جدید وارد سگمنتی شد که توان و ایمنی پیمایش بین شهری را هم داشته باشد. خودرو انتخاب شده از سوی مکث موتور مجهز به باتری با کیفیت است، این باتری در دمای منفی ۲۵ تا ۸۵ درجه سانتیگراد عملکرد بسیار خوبی دارد ،نوع باتری لیتیوم، آهن، فسفات است.

او ادامه داد: این انتخاب به دلیل گرم بودن جو هوای کشور انجام شده و گزینه مناسبی است. ضمن این که اساسا خودرویی که مکث موتور انتخاب کرده است در رنج اقتصادی محصولات برقی قرار دارد و این انتخاب موجب پایین آمدن قیمت نهایی می شود.این محصول با عمر بالای  باتری، تعمیرات راحت و مشکل کمتری در پروسه بازیافت برای محیط زیست دارد. به عبارتی محصولی برای بازار ایران انتخاب شده است که می توان از نظر ارزانی قطعات و تعمیرات آن را با خودروهای پرتیراژ داخلی مقایسه کرد.

او با اشاره به موضوع دانش فنی در تولید محصول برقی مکث موتور ادامه داد: در قرار داد مباحثی در خصوص انتقال دانش فنی نظیر موتور ، باتری و یونیت ها پیش بینی شده است. مسئله شارژر در منزل با تاییده وزارت نیرو هم مرتفع شده است. همچنین هزینه های جاری مانند سوخت، سرویس دوره ای برای این خودرو وجود ندارد و در دراز مدت از این راه کاهش هزینه نگهداری میسر می شود که خرید این خودرو را به صرفه می کند.. این محصول سه سال گارانتی تعویض تمامی قطعات را در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

مدیرعامل مکث موتور در ادامه گفت: در صورت همکاری ارگان ها و سازمان های مربوطه در ایجاد زیر ساخت های مناسب، تولید خودروی برقی در کشور صرفه اقتصادی دارد و چشم انداز خودروسازان نیز به این سمت خواهد بود. این مهم باید به نوعی مورد حمایت دولت باشد که در خریداران انگیزه ایجاد کند. همچون کشورهای اروپایی که در بحث مالیالت، عوارض سالانه و حتی مسیر تردد و پارکینگ هم برای خودروهای برقی یک امتیاز ویژه در نظر می گیرند. زیرا با استفاده از این خودروها قطعا در مباحثی چون کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا موفقیت هایی حاصل می شود.

وطن خواه با اشاره به استانداردهای محصول برقی مکث موتور تصریح کرد: این خودرو به راحتی توانسته استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کند و چهره جذاب و زیبایی دارد. این محصول می تواند مناسب برای عرضه در مناطق آزاد باشد و حتی صادرات برای کشور های حاشیه خلیج فارس هم در دسترس است.

مدیرعامل مکث موتور در پایان گفت: در خصوص مباحث تولید نیز باید عرض کنم از نظر تکنولوژیکی مکث موتور توانمندی های خوبی دارد و با توجه به ظرفیت ۱۸ دستگاه بر ساعت هیچ مشکلی برای عرضه محصول در مقیاس تولید انبوه نداریم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا