اخبارخودرو

نامه خداحافظی مقیمی از کارکنان ایران خودرو

بسمه تعالی

همکاران ارجمندم در گروه صنعتی ایران خودرو

مدت قریب به ۳۰ ماه در کنار شما توفیق خدمتگزاری به مردم در قالب مجموعه عظیم گروه صنعتی ایران خودرو را داشتم و اکنون که زمان سپردن امانت مسوولیت به مدیر بعدی فرا رسیده، مهم‌ترین وظیفه خود را قدردانی از زحمات شما عزیزان می دانم، چرا که بدون همدلی و همراهی شما همکاران ارجمند، امکان نیل به توفیقاتی که در این مدت به دست آمد فراهم نمی شد. نخستین هدف خود را از همان آغاز مسوولیت در ایران خودرو، تلاش در جهت رفع دغدغه های شغلی و مالی شما کارکنان عزیز قرار دادم، چرا که باور دارم بدون رفع دغدغه های همکاران و تقویت روحیه همدلی در یک مجموعه تولیدی، امکان پیشرفت وجود نخواهد داشت. با باور به همین موضوع، در دوران سخت و دشوار همه گیری کرونا، اقدامات گسترده ای در جهت حفظ سلامت کارکنان انجام گرفت و با واکسیناسیون کامل تمامی کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو تکمیل شد. یقین دارم که باور به اهمیت نیروی انسانی مجموعه و همراهی شما کارکنان گرامی، زیربنای موفقیت‌های ۲۹ماهه گذشته بود.

در نخستین روزهای حضور خود در گروه صنعتی ایران خودرو که با گسترش تحریم‌های ظالمانه همراه بود، «ستاد توسعه و تعمیق ساخت داخل محصولات ایران خودرو» با هدف افزایش کیفیت و توسعه عمق ساخت داخل تشکیل شد و در همین راستا و پس از تدوین سند راهبردی تعمیق و توسعه ساخت داخل قطعات صنعت خودرو کشور، اقدامات متعددی همچون آغاز استفاده از روش‌های نوین مالی و صرفه‌جویی ارزی با داخلی سازی قطعات، اجرای طرح جهاد خودکفایی قطعات با ده‌ها میلیون یورو کاهش ارزبری، عقد قراردادهای متعدد با سازندگان داخلی برای تولید قطعات های تک و پیشرفته، بومی سازی ده‌ها قطعه با فناوری بالا و چندین پروژه مواد اولیه تولید، با کاهش ارزبری چندین میلیون یورویی، توسعه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و آغاز پروژه توسعه پلتفرم برق و الکترونیک ایران‌خودرو، در راستای تعمیق داخلی سازی صورت گرفت.

آغاز پرداخت نظام مند و شفاف به قطعه سازان، گامی در جهت ساماندهی تعامل با قطعه سازان بود که با امضای میثاق نامه ایران خودرو با قطعه سازان تکمیل شد و موجب توسعه و تعمیق تعامل با قطعه سازان شد و این تعامل در قالب جلسات مستمر هم اندیشی تداوم یافت.

مشتری مداری از جمله مواردی بود که در ۲۹ماهه اخیر بیش از پیش در دستور کار گروه صنعتی ایران خودرو گرفت؛ بطوریکه از آبان ماه ۹۸ تحویل خودروهای فروش فوری، به روز شد، با همراهی شما تعهدات معوق سنواتی کاهش چشمگیری داشت و ایران خودرو همچنان رتبه اول خدمات پس از فروش خودروهای داخلی را حفظ کرد.

همچنین افزایش تنوع و رشد تولید خودرو در مجموعه به منظور تامین نظر مشتریان گرامی، از جمله اقدامات مستمری بود که با تولید و عرضه خودروهای تارا دستی و اتوماتیک، دناپلاس توربو اتوماتیک، راناپلاس پانوراما شش سرعته، هایما اس ۷ پلاس، هایما اس ۵ جدید و ۲۰۷ اتوماتیک ۶ سرعته و با سقف پانوراما صورت گرفت. در این دوره با تلاش همکاران محترم گروه، برای اولین بار برای بیش از یک دهه اخیر، سهم برند ایکو از سبد محصولات شرکت به حدود ۴۰ درصد رسید. در همین راستا، رکوردهای تولید، بارها جابجا شد بطوریکه در سال ۹۹، رکورد تولید سال ۹۸ در ۹ ماه و رکورد تولید سال ۹۷ در ۱۰ ماه شکسته شد؛ رکورد تولید روزانه خودرو هم در آذرماه ۹۹ شکسته شد و در این سال، با تولید ۵۰۱۳۹۹ خودرو، از برنامه تولید ۵۰۰ هزار دستگاهی عبور کردیم. در دی ماه سال ۱۴۰۰ نیز با تکمیل و تجاری‌سازی ۵۸۱۷ دستگاه خودرو در یک روز، رکورد روزانه تجاری‌سازی و عرضه در ایران‌خودرو شکسته شد تا با افزایش عرضه، به نیاز بازار پاسخ داده شود. تولید ایران خودرو دیزل هم طی این مدت سیری صعودی تجربه کرد و از ۱۲۰۰ دستگاه در سال ۹۷ ، تا این بخش از سال ۱۴۰۰ به بیش از ۵۵۰۰ دستگاه رسید. آغاز تولید اتوبوس-آمبولانس در شرکت ایران خودرو دیزل در اسفند ۱۳۹۹ گام بلند دیگری در جهت پاسخ به یکی از نیازهای مهم کشور بود.

این اقدامات موجب غفلت ما از عرصه های نوین خودروسازی نشد و رونمایی خودروی برقی رانا در بهمن ۹۸، تولید نمونه اولیه خودروی برقی تارا در سال ۱۴۰۰ و همچنین معرفی و تولید نمونه اولین کراس اوور ایران خودرو، پروژه ۱۲۵ K در همین سال با استایلی کاملا به‌روز، از گامهای بلند ایران خودرو در یک مسیر جدید بود. در جهت حفظ محیط زیست، علاوه بر گام برداشتن در مسیر تولید خودروی برقی، تفاهم نامه ای با شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برای حمایت از توسعه پیشرانه سه استوانه ملی و قراردادهای مختلفی برای تولید تاکسی و وانت های دوگانه سوز منعقد شد.

ساخت نمونه اولیه خودروی کم مصرف در بهمن ماه سال ۹۹ پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری از جمله اقدامات مهم دیگری بود که آغاز شد و با ممارست همکاران محترم، در حال پیشرفت است. پروژه تولید و تجاری سازی موتور سه استوانه که پیشگامی و مزیت ایران‌خودرو را در قوای محرکه تحکیم می‌بخشد، یک‌سال است آغاز شده و ان شاءالله در اواخر سال آینده، آماده تولید انبوه خواهد بود.

مرکز نوآوری گیربکس ایران‌خودرو افتتاح و گیربکس شش سرعته، طراحی و برای پروژه گیربکس اتوماتیک نیز قراردادها نهایی شد و کار آغاز شده است. در حوزه صادرات نیز اقدامات خوبی جهت افزایش صادرات به کشورهای منطقه صورت گرفت و فعالیت سایت ایران خودرو در سنگال نیز مجددا آغاز شد. تعریف و اجرای طرح جامع لجستیک و همچنین صرفه‌جویی عظیمی که با هوشمندسازی لجستیک زنجیره تامین در پی خواهد داشت، از دیگر اقدامات انجام شده در گروه صنعتی ایران خودرو بود. فعالیتهای منسجم انجام شده در قالب ستاد مدیریت قیمت تمام شده و در جهت کاهش هزینه‌ها با همکاری تمام ارکان گروه شکل گرفت و با وضعیت مناسبی در حال پیشرفت است.

در حال حاضر ۵۴ پروژه با اهمیت در حوزه توسعه محصول، صنعتی سازی، زیرساختی و سیستمی، به ارزش روز حدود ۱۱.۷ هزار میلیارد تومان در گروه صنعتی ایران خودرو در حال اجراست که پروژه های مهم همچون کراس اوور جدید ایران خودرو ۱۲۵ k، آریسان ۲، رانا AMT ، موتور سه سیلندر، گیربکس DCT و پلوس و همچنین پروژه های صنعتی سازی از جمله خط جدید موتور سازی، مرکز بلنکینگ و خطوط بدنه و مونتاژ ۱۲۵ K و … را در بر می گیرد.

گرچه فهرست تمامی اقداماتی که در۲۹ ماهه گذشته با همکاری مسوولانه و همراهی دلسوزانه تمام ارکان سازمانی و کلیه کارکنان مجموعه به ثمر رسید و کارنامه گروه صنعتی ایران خودرو را پربارتر کرد در یک متن کوتاه قابل گنجاندن نیست، اما آنچه در کارنامه شرکت ثبت شده، بدون تردید برگ زرین دیگری بر تاریخ افتخارات این مجموعه افزود که تجربه ای شیرین و خاطراتی ماندگار برای اینجانب و ان شاءالله شما همکاران گرامی ثبت کرد. اکنون که به نقطه پایان ماموریت خود در گروه صنعتی ایران خودرو رسیده ام، بار دیگر از صمیم قلب از همراهی و همگامی شما عزیزان عرصه تولید و مجاهدت، قدردانی می کنم و آرزومند موفقیت، شادکامی، سعادت و برکت برای شما هستم. امیدوارم مجموعه عظیم ایران خودرو همچنان به مسیر رشد و پویایی ادامه دهد و به جایگاه‌های برتری که سزاوار آن است نایل شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا